Sopp?

Har en kobbertetra som jeg oppdaget var litt unormal.. Den svømte nemli svært lite, og til slutt lå den bare på siden, trodde den var på tur til å dø bare. Men så hadde den noe som nesten lignet som kviser på kroppen, oppdaget jeg. Rundt disse da to hvite prikkene, kunne man tydelig se blodårer. Lurer på om det er en sopp infeksjon det er snakk om her? Det er fire dager siden jeg oppdaget dette, å brukte da et middel som jeg fikk kjøpt på dyrebutikken som heter "ichtiosan", eller noe sånt. Fikk forståelse av på pakningsvedlegget at denne var for sopp å lignene. Har nå den pågående kuren på fjerde dagen, å nå er nesten "kvisene" borte, og fisken er begynt å svømme litt mer, den har mest bare ligget der på bunden å gapt etter luft... Men hva er dette den er/var, "smittet" med??
Har forresten ikke sett tegn til noe lignende på noen av de andre fiskene mine..
Håper på noen svar

Mvh

Silje
Ikke godt å gi noe godt svar uten å ha sett fisken. Det kan være sopp (i og med at soppmiddelet fungerte) eller det kan ha vært virus eller noe annet.

Hmm..
ikke godt å si.. fisken bikka over for siste gang idag.. daua altså, så da havna den i dass:p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap