Tynn sebrafisk, er den syk?

Jeg har en stim på 10 sebrafisk, der en av dem er ganske så tynn. Jeg har hatt stimen i et år nå, og ingen har dødd. Alle fiskene var tynne da jeg fikk dem, men alle utenom den ene, la på seg relativt kjappt.

Den tynne fisken mangler også et øye, noe den også gjorde da jeg fikk den. Den svømmer helt normalt, og har holdt en stabil vekt.

Her er bilder av den, legger ved bilder av de andre sebrafiskene mine, til sammenligning.

[External Image]

[External Image]

Er den FOR tynn? Noen av de andre sebrafiskene er ganske tykke, de svømmer under matluken hele dagen, og er mye mer frempå når det gjelder mat enn det de andre er. Kan ikke gi mindre mat heller, for da går det jo utover de tynne fiskene.

Kan den være syk? Med tanke på at den mangler et øye også?
I og med at den har gått slik lenge, og ingen av de andre fiskene har samme symtom, så ville jeg gjettet at dette ikke dreier seg om noe smittsomt ihvertfall. Kanskje det er så enkelt at den ikke får i seg riktig samme mengde mat som de andre i og med at den bare har ett øye. Synes å huske at disse fiskene er ganske raske og kvikke og da blir det fort et lite handikap når man bare ser halvparten av godbitene. Selv om den er tynn så ville jeg derfor ikke bekymret meg om den ellers ser ut til å oppføre seg normalt og ikke virker svekket på noe vis.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap