Få medisin ut av karet

Hadde i desember oppi medisinen sera nematol mot innvolsorm. Har etter ferdig endt kur hatt flere store vannbytter, og skifter 1/3 vann en gang i uken. Har også filtrert over kull i 4 dager.

Dette er en medisin som reker ikke tåler, og jeg mistet alle rekene mine når jeg måtte bruke denne medisinen. Nå har jeg flere ganger prøv å tilføre nye reker i karet, men de bare dør etter noen dager. Hvordan blir jeg kvitt restene av medisinen?

I forrige uke prøvde jeg på ny, men når rekene igjen begynte å dø, så tømte jeg hele karet, tok i ny sand, skylte alle plantene og krystet filteret en del i helt nytt vann. Fyllte også hele karet med helt nytt vann. Men alle rekene døde... Sikkert fordi de allerede var eksponert for rester av medisinen. Men hvor vanskelig skal det være å bli kvitt denne medisinen da?

Kunne vert greit å vite hvilken type medisin du har brukt? Hvis ikke kan det vere veldig vanskelig å gi deg svar.. Men utifra det jeg vet, så burde det du har gjort med kullfiltrering og vannbytte vere nok. Jeg hadde nok kjørt kullfilteret i minst 7-10 dager for å vere sikker.

Håper noen kan gi deg bedre svar, for min erfarin med medisinering er heldigvis skral..

Kan muligens stå noe her () i artikkelen som kan vere til hjelp.

Hakke
Kunne vert greit å vite hvilken type medisin du har brukt? Hvis ikke kan det vere veldig vanskelig å gi deg svar..

S_Dreams
Hadde i desember oppi medisinen [B]sera nematol [/B]mot innvolsorm.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap