To av fiskene mine e blitt

Nå har to av fiskene mine fått noe slags svart belegg på seg, ene er golden og den andre vet jeg desverr ikke hva heter, den er flat og litt gul. Kan nesten se ut som de har svømt igjennom aske eller kull.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men noen som vet hva dette er eller om det er normalt at de blir slik? Har til nå skiftet vann 2 ganger i månden. Men skal begynne med en gang pr. uke..

Noen?
Har det kommet plutselig eller over litt tid?
Jeg vet at malawi (og kanskje flere) kan få svarte prikker etter parasittangrep eller for høye verdier av nitrit / nitrat i vannet. Da vil det hjelpe med tettere vannbytter.
Får de mye spirulina i fòret så kan de få mørke flekker, men det blir vel på en annen måte.
Du får ikke til å ta bilde, eller finne et bilde på nettet, av fisk som har noe som ligner?
Fòrer du mye med spirulina.? Reduser i såfall dette. Så sant flekkene stammer fra foring med spirulina kan flekkene (spots) avta betraktlig og eller forsvinne helt.
janhenno
Fòrer du mye med spirulina.? Reduser i såfall dette. Så sant flekkene stammer fra foring med spirulina kan flekkene (spots) avta betraktlig og eller forsvinne helt.

men hva er spirulina for noe?? Får ta noen bilder og legge innpå.
Benedicte Teisnes
men hva er spirulina for noe?? Får ta noen bilder og legge innpå.

Vet du ikke hva du fôrer med?

Spirulina er en veldig sunn algetype, som ofte finnes i fôr til fisker.
mona o
[QUOTE=Benedicte Teisnes] men hva er spirulina for noe?? Får ta noen bilder og legge innpå.

Vet du ikke hva du fôrer med?

Spirulina er en veldig sunn algetype, som ofte finnes i fôr til fisker.[/QUOTE

Jo, jeg forer med sera flak og sera bits. Jeg har ikke tatt meg bryet enda og studere hva sammensetning som finner og ikke finnes i foret, har fått anbefalt en rekke flakes og bits på dyrebutikken. Har nå studert pakken og lest at det finns spirulina, bland annet masse annet i foret som jeg gir..

Fikk annbefalt å skift vann i karet og se om problemet vedvarer.

Wish me luck
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap