Grått belegg foran på kroppen

Kampfisken min har fått et grått belegg, på forsiden av kroppen, altså foran svømmefinnene. Han har mistet den svarte fargen på en måte, han spiser ikke. Vet noen hva det kan være?
Har du bilde du kan legge ut slik at de som har greie på slikt kan se. I tillegg vil de sikkert vite vannverdiene dine..
om det er et grå/hvitt belegg så er det vel nesten utelukkende snakk om soppinfeksjon.

Ellers, om jeg ikke husker feil, så er symptomer på ammoniakforgiftning at fargene blekner.

Her er det mest sannsyneligvis snakk om en fisk som mister fargene sine pga mistrivsel(syk etc), men det er heller ikke umulig at det ene har ført til det andre, soppinfeksjoner får man om immunforsvaret er svekket.
Det er kanskje ikke et belegg, jeg klarer ikke å se det helt. Den er litt rask, men den er gråaktig, på skjellene. Den har hvitprikk, kan det ha noe med det å gjøre? Den har liksom gradvis blitt blekere.. :/
Om den har hvitprikk så håper jeg du driver med noen form for behandling av hvitprikken, enten medisinering eller varmekur. Om du ikke behandler den så dør den. Ikke uvanlig at svekkede og syke fisk mister fargene. De kan også miste farger og bli syke om de holdes i dårlig vannkvalitet. Hvor stort akvarie har du til kampfisken og hvordan steller du den (vannskift osv)?

Les mer om behandling av hvitprikk her.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap