Slørhale er rød på nesen og på halen... hva er dette??

Hei,jeg har 2 slørhaler,først fikk den ene noen sår eller det så sånn ut da,det så ut som den blødde,men det rant ikke blod,men jeg puttet den i ett annet akvarium,og da ble det kurert,så puttet jeg den tilbake,og det har ikke skjedd igjen,men så begynte den andere med akkurat samme som den andre,hva kan dette være? har kurert dem nå,men kan det være fordi dem ikke hadde nok plass? hadde dem i en gullfiskbolle,men fikk ett annet akvarium og nå har det ikke skjedd igjen,og jeg kommer alderi til å bruke gullfisk bolle igjen,bare så det er sagt.
Men hva kan det ha vært? Kan det være fordi dem ikke fikk gjømme seg? eller fordi det var noe galt med vannet? kan laste opp et bilde så dere får se.
Om fiskene var for store til bollen så kan det hende de har skadd seg ved at snuten hele tiden kom borti kanten av bollen. Ellers så kan det ha vært dårlig vannkvalitet. Regner ikke med at det var filtrering i bollen og da behøves det å skifte ut en god del av vannet daglig. Vet ihvertfall at enkelte har beskrevet noe lignende når det har vært for mye nitrat i vannet.

Bra de får bo i et skikkelig akvarium med ordentlig filtrering nå. Vær likevel obs på at disse fiskene kan bli store så jeg håper dere har stort nok akvarium slik at de kan fortsette å trives etterhvert som de vokser også.
Takk for svaret,viss de blir for store går jeg bare til dyrebutikken og gir dem til de,jeg har hatt disse lenge nå
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap