Kampfisk med utstående øye.

Da jeg kom hjem fra jobb i dag, oppdaget jeg til min forferdelse at min elskede kampfisk har et utstående øye! Mistenker at han har hatt en liten maktkamp med en annen fisk, men testet vannet for sikkerhets skyld. Nitrat 12,5 Nitrit 0 Amoniakk 0. Tar vannbytte 2 ganger i uka. Kampfisken virker ellers som om den er i fin form. Finnes det en annen årsak til denne tilstanden? Usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Må det medisineres eller går det over av seg selv? Håper virkelig han overlever.....
det sikkert popaye, søk under sykdomartikkelen så finner du sikkert der

Har tittet der. Står at man skal ta vannbytte da dette er pga dårlig vannkvalitet, men det har jeg jo ikke. Finner ikke noe svar på om det skal medisineres om årsaken er stress... eller om det går over av seg selv. Takk for tilbakemld.
Ta noen daglige delvannsbytter (30%) uansett. Det skader ikke og gir fisken gode forhold til selv å få bukt med hva det nå er som plager den. Er det ingen bedring innen 3-4 dager, eller fisken blir verre, så kan det være verdt å prøve en kur med esha 2000. Følg også med i tilfelle den blir plaget og at øyet er et resultat av at andre fisker er etter den. Da bør du i så fall vurdere å flytte den til et annet akvarium med mer egnede samboere.
Da er vannbyttet utført! Skal sove med kryssede fingre i natt og håper det går tilbake. Han er nemlig et flott eksemplar som vi setter stor pris på her hjemme! Takk igjen for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap