Hvite prikker på kun en fisk..

Jeg har fått hvite prikker på en sverdrager hun. Dette er i et 63 l der hadde jeg 2 hunner og en hanne, og en gull gurami som var litt slem mot de andre i et selskapskar jeg har.Så jeg flytta guramien sammen med de tre sverddragerne. Noen uker har gått og plutselig fikk den ene hua prikker,Flytta så resten av sverdragerne og gull guramien tilbake til selskaps akvarie. Har fulgt med noen dager nå å det har gått fint, men den ene syke fisken i det 63 L akvariet blir værre. Har fått litt på finnene også.

Spørsmålet er :
Skal jeg bare spyle den ned i do ? Er det noe vits i å kjøpe dyr medisin til kun en fisk som koster 20-30 kroner?

Kommer til å bytte ut mesteparten av vannet, og la karet gå tomt i en uke før jeg tar opp i ny fisk ..

Du bør hvertfall ikke bare spyle den ned i do. Hvis du vil avlive den, gjør det på en human måte. Se foreksempel her

Da har jeg lest litt, takk for svar

Du kan jo ta varmekuren. Skru opp tempen til ca 30-32C og ha det sånn i noen dager... det pleier å kverte hvitprikk

Mvh: PK
Du trenger ikke avlive fisken pga hvitprikk trenger heller ikke kjøpe dyr medesin, kjør varmekur på fisken, skru tempen opp til 32 grader, du kan lese om det i sykdom artikelen og behandlingsmåter på forskelige sykdomer.
Jeg fikk hvitprikk i 120l min mistet 5 fisk pga dårlig medesin, men så leste eg om varmekuren og den tok knekken på sykdomen i løpet av 1 dag, så det funker.
ok, da skal jeg prøve varmekuren neste gang. Jeg rakk desverre ikke lese det siste innlegget før fisken var død

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap