Èn hvit prikk - hva er det?
Jeg har noen kardinaler med 1 hvit prikk hver. Det ser ut som om de har en kvise eller utvekst. Mulig det er en gjennomsiktig lomme rundt den hvite prikken som jeg synes er ganske stor.
Jeg avlivet 2 kardinaler for 2 uker siden av den samme grunnen. Disse hadde derimot 2-3 hvite store prikker og problemer med å svømme. Samtidig så de "fillete" ut, men dette kan jo komme av mobbing fra andre fisker dersom de var svake.
Er det noen som aner hva dette er og hva jeg skal gjøre med de? Jeg tok ut den ene og lot den gå i karantene i 3-4 dager, men ingenting har endret seg. I dag fant jeg en til med en prikk. Den ene har en prikk på ryggen og den andre ved siden av finnen under.
Ellers er vannverdiene i orden og alt slikt skulle jeg tro.
Hjelp noen?
Jeg avlivet 2 kardinaler for 2 uker siden av den samme grunnen. Disse hadde derimot 2-3 hvite store prikker og problemer med å svømme. Samtidig så de "fillete" ut, men dette kan jo komme av mobbing fra andre fisker dersom de var svake.
Er det noen som aner hva dette er og hva jeg skal gjøre med de? Jeg tok ut den ene og lot den gå i karantene i 3-4 dager, men ingenting har endret seg. I dag fant jeg en til med en prikk. Den ene har en prikk på ryggen og den andre ved siden av finnen under.
Ellers er vannverdiene i orden og alt slikt skulle jeg tro.
Hjelp noen?
Postet 27.02.09 kl 20:04
Postet 28.02.09 kl 14:24
Høres ut som hvitprikk. Sjekk i sykdomsartikkelen.
Postet 28.02.09 kl 15:46
Jeg er gaaanske sikker på at det ikke er hvitprikk. Da burde alle ha det og det burde vært flere prikker fra dag til dag og de burde vært mindre. Denne her er større enn det jeg mener hvitprikk er ut ifra bilder.
Fisken har hatt den samme ene prikken i en uke snart. Sånt noe skjer vel ikke om det er hvitprikk?
Fisken har hatt den samme ene prikken i en uke snart. Sånt noe skjer vel ikke om det er hvitprikk?
Postet 28.02.09 kl 19:18
Postet 28.02.09 kl 22:07
Endret: 28.02.09 kl 22:08
Postet 28.02.09 kl 22:21
Postet 28.02.09 kl 22:46
Postet 01.03.09 kl 17:18
Postet 18.04.09 kl 23:00
Så rart - skulle akkurat spørre her på forumet ang. en prikk som er helt lik din, hmmm... Så så jeg spørsmålet ditt, pussig! I tillegg har noen av kardinaltetraene mine også hvit "prikk" på øyet, enten på begge eller bare på det ene. En av fiskene døde for to dager siden. Kan ikke fatte og begripe hva dette er??? Hjeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!
Postet 19.04.09 kl 18:05