Grå-hvit slimbelegg på rot

Akvariet er foreløpig uten fisk (vi fylte karet for 7 dager siden) uten kanskje en dusin snegler.
Karet er en Rio 125 fra Juwel. Vi bruker medfølgende filter.
Sjekket både nitrit og ph og de skal være helt i orden.

Guffa gror(?) på noen steder på den store roten (mangrove ?).

Hva er dette ? Trenger jeg å bli kvitt den før vi setter inn de første fiskene (noen guppy)?
Dette er helt vanlig å komme ut av røtter. ta ut rota og skrubb det vekk. Det vil kansje komme tilbake ettervert, så da gjør du det samme... Etter det kommer det som regel ikke tilbake lenger

Mvh: PK
Denne soppen er vanlig på enkelte typer røtter og er heldigvis helt ufarlig. Enkelte fisker spiser det til og med ;b

Dere vil forresten ikke få utslag på nitritt før karet har stått rundt 14 dager. Les her og her så forstår dere mer om hva som skjer under innkjøringen av akvariet. Anbefaler at dere venter i minst 4 uker før dere setter inn fisk. Mat karet med litt fiskemat et par ganger i uken så får filterbakteriene noe å jobbe med underveis. Lykke til
Støtter meg til PKP og Tante Astrid.
Inaktiv bruker
hvis det er det jeg tror så har jeg en bok som tilsier: små bakteriekolonier som spiser næringstoffer,dette slimet forteres av sneglene eller fjernes når glasset/rota rengjøres.
Dette fekk eg og. Starta akvariet for ca tre veker siden, og det kom ganske raskt etter oppstart. Eg har bare tatt litt bort med hendene og fanga det som tok avgårde med hoven :P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap