Syk kuhlii?

Legger ved bilde av en ål,den er grønn i buken,men ser da ikke eggstinn ut ?Fant nemlig en død ål nå ,og den hadde samme farge i buken.Var ikke noen andre tegn på sykdom.Kan ikke si at gjellene på den avbilda ålen er spes røde heller,da de alle ser slik ut når de siler sand.Begge bilda er av samme ål.
Temp i karet er 26 grader,ph 7,5,gh4,kh 2,no3 12,5,no2 knall gul,alle målinger gjort med tetra dråpetest.
Ålen svømmer ikke noe unormalt,men stussa over fargen i buken.
Har en ål som ser eggstinn ut,den er dobbelt så stor som de andre,rundt buken,og er selvfølgelig ikke å se nå,skulle ta bilde av den for å prøve å vise forskjella.
Er takknemlig for mulige svar,kan uvanlig mat være noe tro?Ga de frossen atremia-bit mandag og igår fikk de spinat i karet.

mvh
Har sett bilder av åler med grønn mage og da har det vært snakk om egg. Kan jo hende det er individuelle forskjeller på hvor mange egg de bærer og derav forskjell i mageomfang. Om det ikke dukker opp flere symptomer eller dødsfall så ville jeg antatt at den ene ålen som døde var et tilfeldig frafall som ikke hadde noe med grønnfargen i buken å gjøre. Den du har bilde av her ser ihvertfall ikke spesielt syk ut.
Da har jeg sjekka akv ,og heldigvis ingen flere frafall.Har hatt flere som har vært eggstinne,så derfor stussa jeg over fargen på den som var dau.
Takker for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap