Haster!!!!!

Inaktiv bruker
fant akuratt en neontetra i pumpa . tok gjennoplivningsprosessen, og det bevegde på seg. Den svømte litt og fløt mot overflaten den har litt sprett buk . nå er den i karantene , bør jeg ta nakke knekken på den?? takk for hjelp!!
Inaktiv bruker
den ser nesten død ut. skal jeg avlive den?? den ligger på sidenog puster så vidt.
Det er vel ganske tydelig at den ikke har det godt. Tror nok jeg ville avlivet den, så slipper den å lide seg til døde.
Inaktiv bruker
ja jeg tar en kjapp nakkeknekk etter et slag mot hodet. men jeg skjønner ikke hvorfor jeg mister så mange neontetraer. jeg har mistet 4 på 3 uker nå gjennom pumpa.
Inaktiv bruker
nå er den død....

Det er ikke så rart at neontetra'n dør, siden det er en såpass skjør fisk. Må desverre vente et frafall på nesten 50%. Det samme gjelder kardinaltetra. Men så er det av og til nesten alle overlever. Kommer helt an på stressnivået de har vert utsatt for. Kan vere en fordel å reservere fisken en drøy uke, før en kjøper dem i butikk. Da får fisken komme seg etter transport, og du vet litt mer om hvilken helse de har, før du kjøper. Der jeg handler mest fisk, står fisken i karantene i butikken en uke før de selger den. Når det gjelder neon/kardinaltetra, så venter jeg vanligvis en uke ekstra før jeg kjøper. Det reduserer frafallet dramatisk. Så lenge du ikke ser tegn til hvitprikk/neonsyke før de dør, er det nok normalt frafall.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap