Hjelp. malawi med anfall. haster

jeg har en copadichromis borleyi redfin ho. fisken har plutselig anfall. hopper og spretter opp i armaturet. blir helt svart. sånn er det en liten stund før fisken får tilbake fargene og svømmer rolig rundt i akvariet som ingen ting har skjedd. før fisken hopper i armaturet igjen flere timer senere. det virker som helt ukontrollerte bevegelser. jeg har skjekket vannverdiene. og byttet vann. ingen andre fisker som er sånn. virker som fisken har epilepsi. noen som har vært borti lignende? bør jeg avlive den?
kan nok høre ut som om fisken er stresset...
det er ikke stress. det ser ut som fisken har epileptiske anfall. den har gått i samme kar i et år med samme fiskene. så det er ikke stress.
hmm.... høres ikke helt bra ut ihvertfall.. ikke vet jeg..
jeg avliver den nå så den slipper å lide. har aldri sett noe sånt før hos en malawi.
Hmm
audifriik
jeg avliver den nå så den slipper å lide. har aldri sett noe sånt før hos en malawi.

Jeg hadde borleyi en stund før jeg ga de bort, de ble kollsvarte når de ble stresset å da kunne de ha en voldsom fart rundt om kring:P

Eks prøvde du å fange de med hov så var de gal å ble koll svart uansett hvor forsiktig du var:P
fisken var syk og ikke stresset. den har aldri vært sånn før. ikke når jeg har vært oppi med hoven eller hendene. den har svømt halvveis med buken opp, på siden. før den plutselig fikk ukontrollerte bevegelser og gradvis blitt verre og verre. ikke har den spist i dag eller i går. fisken er avlivd.
audifriik
jeg har en copadichromis borleyi redfin ho. fisken har plutselig anfall. hopper og spretter opp i armaturet. blir helt svart. sånn er det en liten stund før fisken får tilbake fargene og svømmer rolig rundt i akvariet som ingen ting har skjedd. før fisken hopper i armaturet igjen flere timer senere. det virker som helt ukontrollerte bevegelser. jeg har skjekket vannverdiene. og byttet vann. ingen andre fisker som er sånn. virker som fisken har epilepsi. noen som har vært borti lignende? bør jeg avlive den?

Avlive,huff og huff ?? kanskje den er skitlei,sint og sur, nei la den heller dø i fred
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap