Hei,
I dag fant jeg en av mine 6 Corydoras trilineatus liggende på bunnen av akvariet på siden, trodde den var død og når jeg skulle ta den opp med håven rørte den litt på seg men jeg tok den opp og avlivet den.
Denne trili'en har vært litt mindre enn de andre 5 og har vært kjempebleik en lang tid. Jeg har ikke klart å se at denne fisken har oppført seg anderledes enn de andre,bortsett fra farge o g str. Har fulgt litt ekstra med på den en tid da den har vært bleik.
De andre fiskene i akvariet synes jeg oppfører seg normalt, men det kan jo være et trenet øye ser andre ting enn meg.
Jeg har 11 rødmunnstetra, 7 neon tetra, 5 nøklehull ciklider, noen guppyier og 3 ottoer i akvariet.
Jeg har hatt fiskene i 1 år. De siste fiskene jeg kjøpte kom til meg tidlig høsten 2008 og var en liten gruppe med guppy.
Jeg har et ca 180 L akvarium med sand og trerøtter. Pumpa er en Eheim pro II 2028? husker ikke helt, mulig det er den som er hakket mindre.
Jeg må innrømme at jeg ikke har renset pumpa det året jeg har hatt den, men jeg bytter vann ca hver 3 uke.
Alle vannverdier er stabile på
ph 7, gh 4, kh 3, no2 0
Har desverre ikke noe bilde av den døde fisken, men skal se om jeg klarer å legge inn et snart.
Jeg håper dette er nok informasjon slik at dere kan hjelpe meg å avgjøre om det er noe galt med hele akvariet, sykdom på gang etc eller at det bare har vært en svakhet hos denne ene fisken.
Jeg skal bytte vann i dag.
Hva annet burde jeg gjøre? Rense pumpa kanskje, jeg er flau over at jeg ikke har gjort noe ennå med den, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det samt at det strømmer bra med vann igjennom den.
Jeg håper at jeg har husket alt rett, antall fisk etc, samt at det ikke er så mange skrivefeil.
Takker på forhånd for eventuelle svar.