Kan medisin mulig hjelpe mot bukvannssott?

Eventuelt,hvilken type? Leser mye om esha 2000 her, men den hadde de ikke hos forhandler. Kjøpte en annen type: Prodac-Aqua Medic (det er alt som står). Har ikke turt å prøve den enda,noen som vet?
Esha kan gå i tidlig fase, men er sykdomen kommet lengre en fase 2 så må kraftigere medisiner til som inneholder virkestoffene:

- Metronidazole (Flagyl, Ren Metro...)
- Nifurpirinol (BeFuran, JBL Furanol osv...)

Er en enda sterkere medsin enn de som allerede er nevnt som heter Cloat. Denne inneholder Metronidazole, Malakitt Green og en del andre kraftige stoffer, så sistnevnte medisin anbefales ikke.

Hvilke fisker er det her snakk om som er syke?
Hvordan vet du at det er bukvannsott? Har kroppen est opp så skjellene står ut på fisken? Hvor mange fisk er det snakk om, mer enn 1 ?

På det tidspunktet fisken har est opp så kraftig at kroppen ser ut som en ballong, er det uansett for sent å redde den. Ingen medisiner fikser det. Da er det bare en ting å gjøre, det er å håve den ut og avlive den.
Vidar Alfei
Esha kan gå i tidlig fase, men er sykdomen kommet lengre en fase 2 så må kraftigere medisiner til som inneholder virkestoffene: - Metronidazole (Flagyl, Ren Metro...) - Nifurpirinol (BeFuran, JBL Furanol osv...) Er en enda sterkere medsin enn de som allerede er nevnt som heter Cloat. Denne inneholder Metronidazole, Malakitt Green og en del andre kraftige stoffer, så sistnevnte medisin anbefales ikke. Hvilke fisker er det her snakk om som er syke?

Hei. Det er en blackmolly-hann som tydelig er syk.Han har est ut noe fryktelig.
mona o
Hvordan vet du at det er bukvannsott? Har kroppen est opp så skjellene står ut på fisken? Hvor mange fisk er det snakk om, mer enn 1 ? På det tidspunktet fisken har est opp så kraftig at kroppen ser ut som en ballong, er det uansett for sent å redde den. Ingen medisiner fikser det. Da er det bare en ting å gjøre, det er å håve den ut og avlive den.

Hei. Nei jeg vet virkelig ikke helt hva som feiler min kjære mollyhann.
Ble akvarie-eier til jul, så fersk det er jeg.
Det er kun den som ser "sprengt" ut. De andre fiskene virker friske.
Fikk bare et tips i en annen tråd om at det kunne være bukvannssott,eller forstoppelse
Har skiftet vann(30%) annenhver dag nå(han har vært slik i ca.3 uker)
Han ligger mye rolig, men kommer alltid når jeg skal mate.
Men avlive,det klarer jeg dessverre ei
Har du mulighet å ta et bilde av den?
Vidar Alfei
Har du mulighet å ta et bilde av den?

He,he, ja så må jeg innrømme at jeg ikke helt kan dette med å legge inn bilder(flause,flause),men skal høre med mine datakyndige sønner i morgen.
Takk for svar,uansett
Legge ved bilder.
Hvis du vet hvordan du får et bilde fra kameraet ditt og til pcen er det enkelt å legge ved et bilde i et innlegg:

Under ruta hvor du skriver innlegget har du tre linjer hvor du kan legge til bilder. Bare trykk på "Browse..." og finn fram til det aktuelle bildet. Dobbelklikk på det aktuelle bildet, så ordner akvaforum.no resten for deg.

LJ
Takk for tips
Men da jeg kom hjem fra jobb idag, var molly-hannen "forsvunnet",aantageligvis død.
Lette og lette, helt til jeg så min enorme(elefant) algespiser???,spise på min blackmolly-hann,grøss og gru
Min kinesiske algespiser kan umulig være planteeter??? Kjøtteter,det er det han er,fysj! Dermed blir det itte noko bilde denna gangen,nei
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap