Kjempetykk kampfisk, hva kan det være?

Har i dag tatt imot en kampfisk av et vennepar..
De spurte om jeg ville ha den siden den plutselig hadde blitt veldig tykk og ikke virket som den trivdes...
Det er ca 3 mnd siden de kjøpte den i dyrebutikken. De har hatt den i en liten bolle uten noe som helst...
Samboeren min hadde hentet den og slippet den i 60literen da jeg hadde kommet hjem...
Men synet som møtte meg var helt forferdelig....
Den var KJEMPE TYKK!
Ser ut som den kan sprekke når somhelst!! Trodde ikke det var mulig for en fisk å bli sånn...
Hva i allverden kan det feile den???
De sier de ikke har foret den mye...
Kan prøve å ta et bilde seinere...
Ser ut som den har svelget en klinkekule;/
Høres egentlig ut som en svulst når han er så unormalt stor.

Virker han å plages, enten ved at han er veldig rolig eller ikke vil spise, hadde jeg vurdert avlivning.
Jeg hadde en kampfisk som este ut noe voldsomt. Først trodde jeg den bare spiste for mye, men magen begynte å vokse langt forbi stadiet som kunne avskrives som "fedme". En ganske så unaturlig hard kul over hele magepartiet på den...

Til slutt laget jeg en tråd om det her og la ut bilder av kampfisken....
Jeg avlivet den til slutt, og etterpå dissekerte vi den for å finne ut hva den enorme buken skyldtes. Det viste seg å være svulst: en hvit, blomkål-aktig svulstklump lå inni bukhulen hans.

Stakkars fisk.

[External Image]

Høres og ser ut som det samme som mona o skriver om... Bare denne fisken har større kul på magen i forhold til den kampfisken på bildet....uff...
Noen som vet hvor lenge den kan leve med det?
Er ikke akkurat så fan av å avlive... sukk....
Men det er vel kansje ikke noen annen utvei??
Hvis den spiser og svømmer normalt, og virker normalt aktiv ville jeg latt den leve. Hvis den derimot er apatisk og ikke vil spise ville jeg avlivet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap