Blir ikke kvitt hvitprikk.

Hei alle sammen

Eg har fått et utrudd av hvitprikk i ene akvariet mitt. Har nå medisinert i 7 dager og ser ingen forandring på enkelte av fiskene. e har bare prikker på finnene og ikke på kroppen.
Har hatt hvitprikk før og da tok det bare 3 dager med medisin (esha exit) og prikkene var borte.
Synes det tok lang tid denne gangen i forhold til sist.
Hvor lenge ca har dere erfaring med at det tar før prikkene er borte?
Kan fulstendig tapping av karet og koking av sand hjelpe eller stresser dette fiskene mer enn det hjelper siden de allerede går på medisin (esha exit)?
Tør ikke prøve varmekuren siden det går killi i dette karet.

Takker så mye for svar.
dette kan være forskjellig fra gang til gang, jeg har selv hatt hvitprikk to ganger. første gangen gikk det flere uker før fiskene ble bra, og andre gangen tok det max en uke.. jeg brukte "Sera costapure" som medisin.
Sikker på at det er hvitprikk da, og ikke parasitt angrep?
Da hjelper kanskje Ektozon(salt).
Hvitprikk og parasittangrep går for det samme

Jeg ville fortsatt å medisinere, noen ganger tar det bare litt lengre tid. Regner med du har fjernet alt kull fra filteret? Og når du bytter vann og fyller på med mer medisin, medisinerer du hele karet, og ikke bare for det vannet som ble fjernet og erstattet?
Ja,det er mulig det går for det samme,men trodde kanskje det var lurt å prøve Ektozon-først? Er ikke den "snillere" med fiskene,enn sterkere medisin,som kanskje andre fisker ikke tåler igjen?
Kullsvampener fjernet og medisinerer hele karet etter vannbytte.
Hadde vannbytte i går og det ser ut som det hjalp mye, de som har prikker ser vertfal ut som de har litt færre prikker i dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap