Hva skjer med kinesisk algespiser nå?

Sagt tidligere i en tråd, kjøpte vi to kin.algespisere i januar( de var ca.like store), hvor nå den ene er blitt to ganger så stor som den andre. Den største måtte vi til slutt flytte i et mindre kar(20l) pga.at den var hissig og gikk løs på alt og alle. Det var ikke noe moro å flytte den til et så lite kar, men det har gått greitt-til idag? Den har nå liksom gravd en grop nedi grusen,der har den ligget rolig siden jeg kom hjem fra jobb(17.00) og til nå.
Fant ut at nå måtte jeg lese litt om den i fiskebasen( skulle vel ha lest mer nøye før). og får sjokk når jeg leser at minimums krav til trivsel i akvarie er--over 300l.!! Så nå er det bare å vente på at den dør,eller?
De informerte ikke noe om slike forhold der vi kjøpte dem,iallefall.
Så nå er jeg rådvill,kan jo ikke kjøpe et akvarie på over 300l.
Ser ut som om den har gravd sin egen grav,stakkar.mens jeg er kjempefrustrert---og bor ha den i badekaret,kanskje:0
Inaktiv bruker
kor stort var første akvariet?
du kan jo alltids kjøpe brukt akvarie på 300liter, det er jop mange annonser har på denne sida.
Inaktiv bruker
du bør kanskje flytt den tilbake viss du vill at den skal leve......
akva34
du bør kanskje flytt den tilbake viss du vill at den skal leve......

Hei. Akvariet han(?) ble flyttet fra, var på 60l. Flytter jeg han tilbake, jager-og suger han seg fast på de andre algespiserne( kinesere det også).
Han jager også molly- og platy
Får se om jeg gir han en sjanse,da. Takk for svar,uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Olsen
Reklame for plussmedlemskap