Malawi syk?
Inaktiv bruker
Hei jeg trenger litt hjelp når det gjelder malawi fisken min (Labidochromis caeruleus )
den spiser ikke, litt missfarget og redd også videre. for det meste har den ligget i et hjørne i ca tre dager nå:/ begyner å bli litt urolig
den har ikke prøvd å spist engang
Akvariet er på 128 liter
PH: 7,9 / 8,0
NITRITT: Null
den spiser ikke, litt missfarget og redd også videre. for det meste har den ligget i et hjørne i ca tre dager nå:/ begyner å bli litt urolig
den har ikke prøvd å spist engang
Akvariet er på 128 liter
PH: 7,9 / 8,0
NITRITT: Null
Postet 21.04.09 kl 20:13
Postet 21.04.09 kl 20:36
Inaktiv bruker
Fórer for det meste med flakfór og algetabletter.
GH: rund 20
Temp. rund 25-26
Enkelig akkuratt som andre syke fisker ikke noen hvite prikker så jeg tror ikke at det er prikksyken, svømmer litt saktere, litt mer på bunn enn før.
GH: rund 20
Temp. rund 25-26
Enkelig akkuratt som andre syke fisker ikke noen hvite prikker så jeg tror ikke at det er prikksyken, svømmer litt saktere, litt mer på bunn enn før.
Postet 21.04.09 kl 21:00
Postet 21.04.09 kl 21:35
Inaktiv bruker
ShiramorDu bør sjekke nitrat også. Det er vanlig med for høye nitrat-verdier i malawi-kar pga lite planter. Uansett så ta et vannbytte på ca 30-40 %, hvis du ikke har gjort det nettopp. Ypperlig førstehjelp.
Ok ikke noen nitrat eller, men takk får rådet skal se om jeg får tid til å bytte litt vann i morra
Postet 21.04.09 kl 21:50
Postet 22.04.09 kl 01:00
Endret: 22.04.09 kl 01:01
Inaktiv bruker
AlexusHvor ofte foretar du vannskifter? :-) Er det kun denne ene fisken som virker "apatisk"?
Bytter vann en gang i uken, ja bare denne fisken rart ikke sant?
Postet 22.04.09 kl 13:14
Eira HerheimHei jeg trenger litt hjelp:) når det gjelder malawi fisken min (Labidochromis caeruleus ) den spiser ikke, litt missfarget og redd også videre. for det meste har den ligget i et hjørne i ca tre dager nå:/ begyner å bli litt urolig:( den har ikke prøvd å spist engang:( Akvariet er på 128 liter [B]PH[/B]: 7,9 / 8,0 [B]NITRITT[/B]: Null
Er Malawi og ciklide- samme art?? Søkte på navnet på malawifisken din( sto litt info om den), men den stod som ciklide.?
Jeg blir iallefall forrvirret noen ganger, når jeg leter etter info om fiskearter
Hilsen "ferskis"
Postet 25.04.09 kl 09:48
Ciklider (navnet kommer fra Cichlidae) lever over hele verden, på samme måte som maller, barber osv.
Malawi-ciklider er altså en gruppe ciklider som lever bare i Malawi-sjøen.
I tillegg da så finnes det mange arter ciklider, og i Malawi-sjøen finnes det visst over 800 arter, og Golden (Labidochromis caeruleus) er en av dem.
Cichlid From Wikipedia
Her finner du mange nettsider ang. ciklider. Veldig mye info å hente der
Ciklide-lenker
Malawi-ciklider er altså en gruppe ciklider som lever bare i Malawi-sjøen.
I tillegg da så finnes det mange arter ciklider, og i Malawi-sjøen finnes det visst over 800 arter, og Golden (Labidochromis caeruleus) er en av dem.
Cichlid From Wikipedia
Her finner du mange nettsider ang. ciklider. Veldig mye info å hente der
Ciklide-lenker
Postet 25.04.09 kl 10:40
Endret: 25.04.09 kl 10:43