Hva er dette?

Har/har hatt sykdom i akvariet. Har medisinert med eSHa 2000.
I går hadde jeg ett stort vannbytte samtidig som jeg slamsugde grusen. Hellte nytt vann i, da jeg blandet i GH pulver og PH pulver i.
Idag da jeg skulle kikke inn i akvariet merket jeg små hvite markk på glasset, noen som jeg har lest meg til ikke er farlig og at dette kan oppstå etter at man har rotet i grusen. Begynnte å studere disse da jeg fikk øye på noe som hoppet i vannet.... lukkte opp luke og da ser jeg på vannoverflaten akkurat som små lus/lopper. Disse var blå/grå/litt rødlilla.

Hva er dette? og hva kommer det av? HJELP. Kan dette smitte til mennesker?
Ingenting av dette er å betegne som sykdom, men det er tydeligvis godt med mat i karret ditt Hold igjen på foringen til fiskene får spist opp mark/vannlopper.
Har ikke matet dem på sikkert 1 uke nå... fiskene virker ikke særlig interesserte i å spise. Har bare noen få fisk igjen. å disse virker ikke særlig hypp på å spise.

Disse vannloppene er di skadelig for mennesker?
Nei, de er ikke skadelig for folk. Da har du vel ikke fisk igjen hvor dette står på menyen da... Bare ta hoven og fjern vannloppene om de er til iritasjon. Marken kan du suge opp med slamsuging.
Har fisk igjen men er ikke interesserte i å spise... er noe som feiler dem, men finner ikke ut hva. di har dødd en etter en

Ok. men virker som om di håpper en del... vet ikke helt om dette hjelper å ta med en håv.

Slamsugde botten i går og det var etter dette disse markene kom...
Syntes dette er ekkelt. Vil jo ikke stikke hender eller fingrer nedi *pysete*
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap