Syk molly?
Den ene mollyen min er alltid på bunnen. I et hjørne har jeg en plante og hodeskalle ved siden av. Mollyen ligger litt på steinene imellom der bak. Prøver å få den frem, men den rører bare litt på seg da. Den har ikke spist heller. Har en annen molly der som svømmer mye mere og aldri er rolig. Begynner å tro at den mollyen som ligger på bunnen er syk eller skal dø? Hva skal jeg gjøre?
Postet 03.05.09 kl 13:06
Molly&GuppyDen ene mollyen min er alltid på bunnen. I et hjørne har jeg en plante og hodeskalle ved siden av. Mollyen ligger litt på steinene imellom der bak. Prøver å få den frem, men den rører bare litt på seg da. Den har ikke spist heller. Har en annen molly der som svømmer mye mere og aldri er rolig. Begynner å tro at den mollyen som ligger på bunnen er syk eller skal dø? Hva skal jeg gjøre?
Du sier "alltid" på bunnen, men hvor lenge har den vært der da?
Hvor stort kar har du og har du flere fisker? Det kan være en hunn( den andre en hann). Blir/ble hun jaget mye, kan hun kanskje være litt utmattet.
Har selv fått info her om at du bør ha flere hunner pr.hann( hvis det er to kjønn du har da). Du får følge med henne litt framover, hvordan den andre fisken oppfører seg mot den. Kan også være at hun føder, kanskje?
Lykke til
Postet 03.05.09 kl 16:01
Kjøpte den i går og den har vært der siden da. Har noen guppyer som er sammen med mollyen. Ja det er en hunne. Den andre er en hanne ja, men den har ikke jaget henne. Skal kjøpe meg en til hunne i morgen så det blir 2 hunner der. Veeel .. Hun er ikke noe feit altså. Har ikke sett noen yngel der heller
Postet 03.05.09 kl 16:09
Postet 03.05.09 kl 16:46
Postet 03.05.09 kl 17:03
Postet 03.05.09 kl 17:53
Er usikker på hvordan du ser sånn, men hannen må vel uansett befrukte henne på et eller annet vis.
Fikk selv høre her at platyer kan lagre sperm over lengre tid,mulig at mollyer også kan det? Er usikker her da. Hun vil uansett bli ganske rund når hun er gravid,så du vil nok merke det etter noen dager,hvis hun er det
Fikk selv høre her at platyer kan lagre sperm over lengre tid,mulig at mollyer også kan det? Er usikker her da. Hun vil uansett bli ganske rund når hun er gravid,så du vil nok merke det etter noen dager,hvis hun er det
Postet 03.05.09 kl 19:22
Postet 03.05.09 kl 20:14
Nå i dag er hun ikke på den samme plassen hun bruker. Nå svømmer hun mye som hun aldri har gjordt før, men det er noe feil i svømmingen hennes. Jeg tok hånden min på akvariumet og da var hun nære så da hun rygget ble hele halen bøyd innover. Så skulle jeg sjekke om det skjedde med hannen også, men halen til hannen ble ikke bøyd. Og når hunnen svømmer blir liksom hele halen stiv og noen ganger når hun skal svømme fremover så svømmer hun bakover. Tror noe hadde skjedd på dyrebutikken. Det var veldig mye styr i det akvariumet der hun var i. Da har hun vel blitt veldig sliten, men det med halen vet jeg ikke ;s
+ Den ene finnen hennes er litt rar
+ Den ene finnen hennes er litt rar
Postet 04.05.09 kl 15:30
Endret: 04.05.09 kl 15:34
Molly&GuppyNå i dag er hun ikke på den samme plassen hun bruker. Nå svømmer hun mye som hun aldri har gjordt før, men det er noe feil i svømmingen hennes. Jeg tok hånden min på akvariumet og da var hun nære så da hun rygget ble hele halen bøyd innover. Så skulle jeg sjekke om det skjedde med hannen også, men halen til hannen ble ikke bøyd. Og når hunnen svømmer blir liksom hele halen stiv og noen ganger når hun skal svømme fremover så svømmer hun bakover. Tror noe hadde skjedd på dyrebutikken. Det var veldig mye styr i det akvariumet der hun var i. Da har hun vel blitt veldig sliten, men det med halen vet jeg ikke ;s + Den ene finnen hennes er litt rar
Hva slags type molly har du?
Jeg har en gul hanne og en prikkete yngel( moren var prikkete).
Den prikkete yngelen rygger støtt og stadig, de er nok noen snedige ryggesvømmere skal du se.
Men jeg hadde to prikkete mollyhunner, begge er dessverre døde nå. Vet ikke hva de døde av, mulig den ene etter å ha født, den andre var svært tynn og virket syk. Mulig disse prikkete mollyene er sartere? Vet ikke navnet på dem, egentlig
Postet 04.05.09 kl 19:01
Postet 04.05.09 kl 19:07