Vampyrpleco med mulig soppinfisert sår, hjelp!

Inaktiv bruker
Hei,
Det var no nett, eg oppdaga ein "flekk" på eine finna framme på vampyrplecoen min, som for meg ser ut som eit sår som er infisert av sopp. Fisken er frisk og rask, men såret ser ikkje bra ut. Det er ei boble som "henger" utpå finna, og det minner meg om eit sår sommerfuglencikliden min hadde, og dødde av.

Er det noke kjangs for denne fisken? Kan det vere noko anne enn soppinfeksjon. Alt er til hjelp!
Har hatt han i mindlertidlig karantene i ein liten 13l, tar i mot ALLE råd!!
Inaktiv bruker
Ingen som kan hjelpe.?
Har lest sykdoms tråden, og bytta vatn, og tilsatt litt salt u/jod.
Høres ut som det du har gjort til nå er greit.
Litt lite kar, men med gode vannbytter og greit med oksygen går det nok bra en stund.

Veldig vrient å forsøke å stille diagnose uten bilde av skaden på fisken din.
Får du lagt ut et bilde?
Ta da bildet så skarpt og på så nært hold som mulig, og klipp ut og forstørr det skadede området så mye du kan.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Ser ut på han no at "trådene" eller det som stakk ut i fra såret no er vekk, men såret er fortsatt stort!
Satt inn litt luft u/luftstein og ei fluval 1+ uten filtersvamp. Pumpa satt eg over vatnet slik at den tar med seg litt luft ned i vatnet.
fortsetter i morgen med vannbytter
Inaktiv bruker
Og, ang bilder, så blir det vanskelig, siden eg har eit digital kamera så ikkje virker så bra på nært hold.
Da er trolig skaden på vei til å leges.

Om ikke rent vann er nok til at det gror av seg selv, kan Esha2000 være en grei medisin å prøve for å få bukt med soppen.
Den selges i flere nettbutikker, bla. Aquamanias.no
Inaktiv bruker
Ok, då trur eg eg bestiller ei slik medisin med esha 2000
Tilfeldig bekjentskap
© Bente Børresen
Reklame for plussmedlemskap