Kan esha hexamita virke mot bendelorm?

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg sitter på jobb og kan desverre ikke bruke mye tid på å lese igjennom forumet for å finne ut av dette, og må dra rett etter jobb for å rekke butikken hvis jeg kan bruke denne medisinen. Jeg har lest masssse (flere timer, flere dager) for å finne ut av hva som feiler kardinaltetraene jeg fikk med noen. De går i et eget karantenekar.
Jeg har kommet frem til at de må ha bendelorm!! Jeg har bestilt medisin hos en zoo-butikk, men det har gått en uke og de har ikke fått tak i enda fordi leverandøren deres ikke hadde inne.
Medisinen jeg har bestilt er Sera nematol evt. flagellol. Snakket akkurat med dem og hun sa at hun skulle ringe leverandøren i dag og høre hvordan det går med bestillingen. Men det er ikke sikkert at de får tak i! Hvis de får tak i så vil den mest sannsynlig ikke komme før i neste uke og fiskene har gått med dette i seg ganske lenge nå. Jeg har hatt dem i snart fem uker. Damen sa at de har esha hexamita inne og at jeg kan prøve den. Tenkte derfor spørre om råd her -er dette bortkastet medisinering tro?
Begynner å bli litt desperat.
Fant en produktbeskrivelse av denne medisinen, men det sto ikke hvilke virkestoffer den inneolder. Det står at den tar kverken på mange typer flagellater, men jeg er fortsatt usikker på om den hjelper mot denne typen innvollsorm (flatworms) ?
Noen som har erfaring med dette? Eller som kan skrive av virkestoffene på medisinen?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap