Molly som henger med bakparten

Hei.
Noen av Mollyene mine virker syke. Når de svømmer henger liksom bakparten nedover. (Er ingen knekk i ryggen.) Pluss at de ligger mye på bunnen og puster litt fort.
Noen som vet hva det kan feile dem?
Bytter vann regelmessig en gang i uken. Og pumpa er renset. vannverdier er ok.
Har du noen hanner og hunner? hvis du har: Hvis hunnene har blitt jaget av hannene blir de sliten og legger seg på bunnen. Har Molly selv og det er bare hunnene som ligger på bunnen til meg noen ganger så ..
Eller er det en hanne som ligger på bunnen til deg?
Linn Therese
Bytter vann regelmessig en gang i uken. Og pumpa er renset. vannverdier er ok.

Det der er ikke bra nok svar når noe er galt. Du skulle i utgangspunktet opplyst om mye, mye mer i hovedinnlegget ditt, og når du svarer må du i det minste svare spesfikt hvis du vil ha noe hjelp. Du oppgir nesten ingenting og forventer at folk skal greie å løse dette på så tynt grunnlag...? Lurer på hva du tror folk er her egentlig...synske??

At fiskene ligger og peser på bunnen og ellers henger deppa med rumpa, tyder i aller høyeste grad på at noe er galt. Jeg mistenker dårlig vannkvalitet.
Eller for lite oksygen i vannet.
Anstreng deg litt mer og skriv følgende informasjon:

- Har du testet for nitritt og ammoniakk? Og ikke svar "ok" på vanntest-spørsmål. Vi vet ikke hva du synes er "ok" eller "fint". Du må oppgi eksakte tallverdier. Skriv også hva slags tester du bruker.
- Hva er ph-verdien i vannet ditt og temperaturen?
- Er akvariet satt i drift de siste ukene? Eventuelt når?
- Hvor lenge etter at akvariet ble satt i gang satte du inn fiskene? Satte du inn alle fiskene på en gang?
- Og hva mener du med "pumpa er renset"? Hva gjør du egentlig da?
- Og hvor mye vann bytter du hver uke, når du først bytter? Hvor stort (mange liter) er akvariet på?

- Har du et helhetsbilde av akvariet ditt å legge ut? (for at vi skal kunne se oppsettet, pumpeplassering osv).

Det kan være svømmeblæra som er ødelagt, kanskje?
Hadde selv en dalmantinermolly-hunn som svømte på samme måte, den var også svært tynn. Mulig det var noe annet i tillegg som feilte den. Den ble også plaget av noen av de andre fiskene, så jeg flyttet den for seg selv, men den døde dessverre allikevel etter noen dager.
Du får følge med litt ekstra, og heller vurdere hva du bør gjøre.
Lykke til
Det er en molly hos meg og som er veldig tynn og henger bittelitt med halen. Den var ofte på bunnen før men nå svømmer den litt mere og er på toppen og i midten av akvariumet oftere. Hvis du passer på så kan det gå bra som det gjorde med min .. Men hadde også en guppy som ble med henghale i dag og den døde dessverre også i dag nå nettopp. Det kan være hann fiskene som jager de osv .. Min molly hann fisk er veldig urolig og aggressiv. Han jager alle hunnene og tilslutt fører det til døden .. Han blir utrolig sint når andre spiser opp maten også.

Hvis din lever nå kan den ha vondt .. Kanskje du må avlive den ?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap