Jeg har nettopp kjøpt 4 nye gullfisker, jeg kjøpte dem på forige mandag og det var fire helt forskjelige gullfisker.
Den ene var svart, den andre hadde helt rødt hode og hvit kropp, dentredje var av den klassiske varianten som er helt orange gulfisken og så var den fjerde av den fancye varianten som ikke kan gå i for kalt vann.
I går kveld strøk pumpa og lyset samtidig. Det gjorde at både varmen og oksygenet forsvant.
Det tok meg en halv time å fikse pumpa, men lyset var gåen og jeg kjøpte nytt i dag tidli.
Alle gullfiskene klarte seg. Untat den gullfisken som var av den fancye varianten som ikke kan gå i kaldt vann. Den lå helt stille nede på bunnen og bare supte etter oksygen.
Jeg ble svært bekymrett og målte tempen på vanet. Den var alt for lav så jeg løp ned på butikken og skaffet ny pære som lyste mye bedre enn det forige.
Nå er alt som det skal vere, borsett fra at fisken forrsatt er nede på bunnen og super etter oksygen.
Hva er oddsen for at denne fisken kommer til å klare seg og er det noen som har gode tips eller råd for hva jeg kan gjøre?
det har gått en dag nå, den skulle vert tilbake på normalen nå, eller kommer den til å dø av skjokket den fikk?
Svar hadde vert svært fint.