Fisketuberkulose?
Postet 24.05.09 kl 23:02
http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/perpicture/index.php?Step=2&GalleryId=2
du kan sjekke ut denne linken her, kanskje du finner noe som ligner , dine bilder var litt utydelige.
Advarer mot ekle bilder på den linken.
Lykke til!
du kan sjekke ut denne linken her, kanskje du finner noe som ligner , dine bilder var litt utydelige.
Advarer mot ekle bilder på den linken.
Lykke til!
Postet 24.05.09 kl 23:20
Dverggurami er dessverre ofte utsatt for en virus-sykdom som tar kverken på de etterhvert. Arter seg ofte som sår som vokser og til slutt tar knekken på fiskene. Jeg har ingen linker for hånden, men søk på nettet etter colisa lalia og virus, disease el.l. så finner du nok mer info. Den er ikke kurerbar så vidt jeg vet. Mange butikker og importører har sluttet med å ta inn fisken av denne grunnen.
Ikke sagt at det er dette selvsagt, men det kan være verdt å søke litt rundt dette for å se om det kan være det.
Ikke sagt at det er dette selvsagt, men det kan være verdt å søke litt rundt dette for å se om det kan være det.
Postet 25.05.09 kl 00:03
Hmm..., jeg blir ikke helt sikker. En av perleguramiene mine har fått hvite prikker på halen, og det tror jeg er hvitprikksjuka. Jeg prøver med medisin mot det så får jeg se hvordan det går.
Håper det ikke er turbekolose den dvergguramien min har, for da er det vell ute med alle de andre som også bor i akvariet?
Håper det ikke er turbekolose den dvergguramien min har, for da er det vell ute med alle de andre som også bor i akvariet?
Postet 25.05.09 kl 22:57
Postet 26.05.09 kl 10:00
Hei
Ja, den guramien som er syk er det litt over en mnd siden han kom i akvariet.
Det ble litt hektisk her med tanke på turbekolose, ja
Det startet med fisken, så fikk jeg utslett på armene. Da fikk jeg hetta.
Utslettet er imidlertid borte, og jeg tror det heller skyldes plantenæringen jeg har startet med.
Guramien ser ikke ut til å bli bedre, men heller ikke værre. Den vil ha mat, men holder seg for seg selv. Kansje jeg bare skal avlive den?
Ja, den guramien som er syk er det litt over en mnd siden han kom i akvariet.
Det ble litt hektisk her med tanke på turbekolose, ja
Det startet med fisken, så fikk jeg utslett på armene. Da fikk jeg hetta.
Utslettet er imidlertid borte, og jeg tror det heller skyldes plantenæringen jeg har startet med.
Guramien ser ikke ut til å bli bedre, men heller ikke værre. Den vil ha mat, men holder seg for seg selv. Kansje jeg bare skal avlive den?
Postet 26.05.09 kl 22:52