Sera nematol og reker/snegler
Har fått Cammalanus på fiskene i alle karrene, i 2 av akvariumene går det reker, det ene med bare reker og snegler, men utstyr som er brukt i de andre karrene er brukt i dette, og ett karr med reker og fisker, der fiskene har Cammalanus, men reker og snegler tåler ikke nematol, kan jeg flytte rekene til ett eget karr mens jeg medisinerer karret, også flytte reken tilbake, etter att medisineringen er over?
Postet 26.05.09 kl 14:02
Postet 14.11.10 kl 22:24
Postet 15.11.10 kl 09:09
Postet 15.11.10 kl 15:34
Postet 15.11.10 kl 15:54
Postet 07.01.11 kl 19:16
Slik jeg kom frem til kunne de overleve utenfor vert i opptil 2 mnd. Om de har reker og snegler som mellomvert (jeg har fått litt tvetydig info her, noen sier de har reker og snegler som mellomvert, andre sier de ikke har det), så kan de overleve enda lenger enn det.
I det akvariet jeg nå har reker i (har gått kampfisk med endetarmsorm der), kommer jeg til å vente i minimum 7 mnd før jeg tilsetter fisk (dersom jeg skal ha fisk). Antagelig lengre enn det også.
EDIT: Glemte å si at jeg har lest om flere som skriver at snegler helt fint tåler behandlingen, så jeg ville latt sneglene ligge.
I det akvariet jeg nå har reker i (har gått kampfisk med endetarmsorm der), kommer jeg til å vente i minimum 7 mnd før jeg tilsetter fisk (dersom jeg skal ha fisk). Antagelig lengre enn det også.
EDIT: Glemte å si at jeg har lest om flere som skriver at snegler helt fint tåler behandlingen, så jeg ville latt sneglene ligge.
Postet 20.01.11 kl 18:29
Endret: 20.01.11 kl 18:31