Sølvhai med kul

Jeg har en sølvhai som er ca. 5 år gammel. I løpet av noen dagar har den fått en kul bak venstre brystfinn, se bilder. Er det noen som vet hva en slik kul eller svulst kan komme av, og om det er mulig å behandle den?

Beste hilsen

Tor Magnar
Det kan være så mange grunner til at fisker får slike kuler. De kan for få kreft, det kan være ufarlige cyster eller sår det har gått betennelse i under huden pluss masse annet.

Det er ikke så lett å behandle noen av disse årsakene så det vanligste er bare å la fisken få så gode forhold som mulig slik at den har et godt grunnlag til å bekjempe det på egen hånd, og vurdere avliving om det når et stadie der fisken åpenbart ikke har det så godt.

Det står litt om svulst i sykdomsartikkelen også.
Sølvhai med kul
Hei,

takk for at du svarte. Jeg var på Akvariemagasinet i Oslo, og der viste jeg noen bilder av kulen. De anbefalte å prøve Ocean Free "Super slime, white spot & velvet away". Jeg tilsatte dette til akvariet i dag, så for jeg se hvordan dette går.
Vel, denne utveksten er hverken hvitprikk (white spot) eller fløyelsyke (velvet), så mye er sikkert, så hvorfor de ville at du skulle bruke den medisinen er vanskelig å forstå. Ønsker deg og fisken lykke til uansett.
og hvordan går/gikk det ??
Per
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap