Hjelp! snegler i akvariummet
Hei.
Var på ferie en ca en uke for en stund siden. når jeg kom tilbake hadde sneglene overtatt.. det var fullt av små snegler, lingner på prikker, ikke de store. de i butikken så jeg bare skulle skvise dem, så jeg gjorde det, men nå har de bosatt seg i sprekkene på rota, på blader, og filter, rett og slett overalt. hva burde jeg gjøre?
Var på ferie en ca en uke for en stund siden. når jeg kom tilbake hadde sneglene overtatt.. det var fullt av små snegler, lingner på prikker, ikke de store. de i butikken så jeg bare skulle skvise dem, så jeg gjorde det, men nå har de bosatt seg i sprekkene på rota, på blader, og filter, rett og slett overalt. hva burde jeg gjøre?
Postet 31.07.09 kl 14:58
Postet 31.07.09 kl 16:20
Postet 31.07.09 kl 17:01
Postet 31.07.09 kl 17:31
Postet 31.07.09 kl 18:12
Postet 03.08.09 kl 16:28
Postet 03.08.09 kl 17:50
Postet 03.08.09 kl 21:53
Rota kan du ta ut og skylle i varmt vann. Da dør sneglene.
Filteret kan du også gjøre rent med en helt ny, ren svamp eller filtervatt.
Filtervatt kan du også bruke til å samle opp og fjerne snegler som sitter på glasset.
Bytt endel vann og ta hyppige vannbytter framover så begrenser du algevekst som er mat for snegler.
Vet ikke hvor mange fisker du har i karet. Men har du mange, er det viktig at du bytter vann regelmessig. Det kan også hende filteret ditt er for lite til belastningen.
Lykke til!
Filteret kan du også gjøre rent med en helt ny, ren svamp eller filtervatt.
Filtervatt kan du også bruke til å samle opp og fjerne snegler som sitter på glasset.
Bytt endel vann og ta hyppige vannbytter framover så begrenser du algevekst som er mat for snegler.
Vet ikke hvor mange fisker du har i karet. Men har du mange, er det viktig at du bytter vann regelmessig. Det kan også hende filteret ditt er for lite til belastningen.
Lykke til!
Postet 04.08.09 kl 12:11
Postet 04.08.09 kl 14:09
Postet 13.08.09 kl 22:56
Postet 13.08.09 kl 23:03
Anbefaler jegersnegler - kjøp et par stykker. De er billige og vil saaaaakte men sikkert ta en etter en og hindre de andre i å ta over heeeelt igjen. Pass på å ikke mate mye. Mindre enn man tror. snegler som de du snakker om trives jo når de har hauger med næring å knaske i seg. Det vil alltid være bittelitt Algerie og snegler dog.
Postet 15.12.09 kl 23:13