Neonsyke?

har vært borte i et par uker, etter jeg kom hjem så jeg at den ene neontetraen min hadde bleknet litt og ser litt pjusk ut. Lurer på om dette er neonsyken? I så fall bør jeg medisinere karet og avlive denne bleke?

Det er kanskje tre uker siden han mistet fargen nå, men den beveger seg normalt og spiser. Kanskje litt mer sky enn vanlig, men usikker egentlig. Alle andre tetraene ser bra ut.

Plussmedlem
Vanskelig å si, men det er ikke umulig. Selv om jeg tror den skulle begynt å miste en del bevegelighet etter tre uker.
I følge artikkelen starter det ved halen og beveger seg fremover, og slik du fremstiller det er hele fisken blek. Den logiske konklusjonen (forutsatt at muskelstivheten følger blekningen) er da at den ikke har neonsyken, men kanskje er litt pjusk av andre årsaker.
pop eye..og oppblåst..
Ja, noe er det som feiler vertfall. Nå er den oppblåst og har utstikkende øyne..huff.
Burde jeg avlive den? Den ser ikke dårlig ut, men det kan godt hende den er det. Må lese litt mer på sykdommer her inne, hjelp meg gjerne med flere svar! Trenger flere gode råd fra alle
Noen flere som har råd?
- Hvordan fisk er det?
NEONTETRA
- Hvor lenge har du hatt fisken og hvor stor/gammel er den?
CA 3 MND
- Hvilke andre fisker går den sammen med? (antall og type)
6 NEONTETRA,3GUPPY,2ANCISTRUS
- Har det kommet noen nye fisk i karet de siste par mnd.?
NEI
- Akvarium/filterløsning? (+ rutiner for rensing av filter)
INNEBYGD JUVEL FILTER, IKKE RENSET FILTER ENNÅ, AKVARIET HAR GÅTT I CA ET HALVT ÅR, GOD VANNGJENNOMSTRØMNING
- Vannverdier? (+ rutiner for vannbytte)
NITRITT= 0 PH = 7,8, BYTTER 30% VANN EN GANG I UKEN, SYMPTOMENE VISTE SEG ETTER FERIEN, DA HADDE IKKE VANNET BLITT BYTTET PÅ 2,5 UKE OG VAR GANSKE GRØNT I BUNNEN. BLITT FORET CA TRE GANGER PÅ DENNE PERIODEN
- Atferd? Også de andre fiskene i karet.
LITT ROLIGERE OG SKY, SPISER, ER OPPBLÅST OG STØRRE ENN DI ANDRE NEONTETRAENE, UTSTIKKENDE ØYNE OG BLASS I FARGENE PÅ HELE KROPPEN. SPISER FLAKFORET NUTRION HI-FI FRA PRODAC. DI ANDRE FISKENE OPPFØRER SEG SOM VANLIG
- Last gjerne opp et godt bilde. Skarpt
DESVERRE DET KAN JEG IKKE.

HÅPER DETTE KAN HJELPE TIL Å SVARE MEG MER=)
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap