Skadet ancistrus etter å ha sittet fast i pumpa

På fredag fjernet jeg innvendig filter i et Juwelkar . Selvfølgelig måtte den ene ancistrusen sp. oppdrettsvariant komme seg inn i filteret, inn i det smaleste hullet den fant og bli sittende fast der. Etter mye om og men fikk jeg den ut. Nå har den et sår på den fremste strålen på ryggfinnen, strålen er knekt og det er er et lite rødt sår der.

Spørsmålet mitt er, bør jeg ha noen medisiner i karet i tilfelle råttefelle? Jeg har tatt i esha optimal , men bør jeg ha i noe mer?
bare vær flink pa vannskifter for å forhindre sopp, så går det seg sikkert til
Esha Optima er vitaminer, og det kan være kjekt å tilsette. Det kan hjelpe immunforsvaret deres litt.
Som Pål sier: vannbytter er tingen. Jeg vil også anbefale å ha Esha 2000 på lur i tilfelle det skulle gå sopp i såret. Esha 2000 er kjekt å ha på lur uansett. Sykdom hos fisk har en tendens til å dukke opp når det passer som dårligst, gjerne lørdag kveld etter at alle butikker har stengt. Så til enhver tid å ha riktig medisin i huset er en meget god forsikring å ha.
Inger Anne
Esha Optima er vitaminer, og det kan være kjekt å tilsette. Det kan hjelpe immunforsvaret deres litt. Som Pål sier: vannbytter er tingen. Jeg vil også anbefale å ha Esha 2000 på lur i tilfelle det skulle gå sopp i såret. Esha 2000 er kjekt å ha på lur uansett. Sykdom hos fisk har en tendens til å dukke opp når det passer som dårligst, gjerne lørdag kveld etter at alle butikker har stengt. Så til enhver tid å ha riktig medisin i huset er en meget god forsikring å ha.

takk for svar - jeg har esha 2000 på lur ja! og vannskifter er jeg såååå flink med Håper den klarer seg. har hatt den siden den var bare en "baby" så jeg er litt opptatt av han !
Når ancistruser blir store, er de ganske hardføre (som små er de derimot ganske skjøre). Slik så en av ancistrushannene mine ut etter å ha slåss en hel time med en annen hann. Og, ja, halen er så kort som den ser ut til. Han ble helt frisk igjen.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap