Asha 2000

Tror det er sopp på ene platyen og har brukt esha 2000 i 3 dg. Ser ingen forskjell. Nårtid burde det hvite ha forsvunnet hvis det er riktig medisinering?
Har du husket følgende:
* Skiftet du 50% vann før medisinering
* Skru opp varme til 30 grader C.
* Har i ganske mye havsalt.
kanskje det ikkje er sopp?

om det er sopp, så gjedde du vel rett dose? 25dråper pr 100L vann første dag, så 12 dråper de 2 neste dagene.

om du har GH lavere en 4, så må du dobble det.
Har ikke gjort noe av det du foreslår badat.....havsalt vanskelig pga snegler og malle. Men resten blir gjort i morgen den dag.

Men hvis man gjør ting riktig; hvor mange dager går før man ser at soppen begynner å forsvinne?

Har også tenkt at det kanskje ikke er sopp. Derfor dette innlegget

Tusen takk så langt!
Sopp er veldig lett å se. Og det skulle være bort etter 3 dager kur med Esha 2000. Hvis det er ikke sopp så vet jeg ikke hva det er. Du får legge ut noen bilder. Sopp kan forebygge ved hyppig vannbytte og rengjøring av kar.
Her er bilder. Som sagt hadde fisken en liten, men godt synlig flekk da den kom fra butikk den 12. sept. Flekken er gradvis og sakte blitt større.
Kan du beskrive den "flekken"?
Veldig vanskelig for mine øyne å se hva det er. Prøv å se etter om det er sopp slik jeg skrev i forrige post. Eller det kan være et sår, skade...
Synes ikke det der ser ut som sopp, men en bakterieinfeksjon. eSHA 200 er veldig mild og vil ikke alltid ta sinte bakterier. Da må sterkere middel til, og muligens må man sette filteret over i en bøtte for ikke å ta knekken på bakteirene der.

-Tim
Fant dette om sopp "gjenkjennes ved hvite, vattlignende "dotter" på fisken". Det er ikke en dott, mer belegg.

Jeg har tenkt litt om det kan være dette: Oodinium (fløyelssyke).

Fisken har hele tiden vøre rask og i fin form.

Hatt i esha 2000 i 3 dager til ingen nytte.
Esha 2000 kurerer ikke Oodinium. Det er det Esha Exit som gjør. 2000 er, som Tim nevner, et særdeles mildt antibiotikum, som kurerer ytterst få sykdommer. Men som preventiv bekjempelse av milde, sekundære infeksjoner kan den funke. Men som sagt, ikke mot Oodinium.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap