Hei,
Fiskene tar turen, rekene lever fett fortiden, Noen som kan se noe utifra dette?
For 4 dager siden døde en musling, det var den første jeg hadde og har ingen erfaring med muslinger, anskaffet (ansatte) den for å rense/filtrere vannet. Den holdt koken i 3 uker.
Så 2 dager etter muslingen ble rekemat har 2 stk kjempefine ancistruser (3,5 - 4 cm) dødd på 2 dager.
Samtidig oppdager jeg at jeg "savner" en grenmalle og en L340 som jeg ikke har klart å lokalisere de siste dagene, frykter at de også er død.
Ellers i akvariumet har jeg 7 Amanoreker, 1 ancistrus (3,5 cm) 1 viftereke, 1 eplesnegl, 1 dvergbotia, 2 corydoras elegance, 3 ottoer (2,5 cm) og en L340.
Fiskene ser ut til å stortrives, jeg forer mindre enn normalt vil jeg tro, noen ganger i uken 3-4. Det er gode forhold for plantevekst, har et godt lag med bunnæring under sand, greit med algevekst og småsnegl (i det hele tatt et godt grunnlag for næring for alle fisk og planter i akvariumet). alle algespiserene har jobbet godt, og holder algeoppblomstring i sjakk. har foret med mygglarver, Prodak nutron staples og vanlig flakfor for de som har hatt behov for det.
160 liter plantedominert akvarium. Alle verdier i akvariet er normale, delvannbytte ca 1 gang i uken. Eheim 2026 som sirkulerer fint. ca 26 grader stabilt, lys på timer (11 timer lys), CO2 fra gjærsats (startet med denne for 3 uker siden, det har fungert bra, jevn og stabil tilførsel av Co2 gjennom utløpet fra Eheimen)