Hva skjedde med kampfisken?

Kjøpte en kampfiskhunn i går, og den går i et 140-liters kar med andre kampfisker, guramier og kuhlii-åler.
Kampfisken var helt fin inntil nå plutselig. Den tok en piruett, svømte litt oppned, litt på siden og nå er den død. Finnene er hele, skjellene er pene, Den spiste i stad. Den ser ut som en sunn og fin fisk, bare at den er død.
Den har heller ikke blitt mobbet av de andre fiskene som jeg har sett. Ingen rar oppførsel på annen fisk.
Ukentlig vannbytte tok jeg i dag, men bytter et par bøtter til nå. Litt redd for forgiftning, men da burde jeg vel merket det på de andre fiskene? Kampfisk er jo ikke akkurat den skjøreste fisken i akvariet mitt.

Nitritten er lysegul, det laveste nivå på tetra-testen, PH er 7, GH er 3 og temperaturen er 27-28
Hvis den er nyinnkjøpt var den nok syk da du kjøpte den, eller muligens bare gammel. Hvis alle vannverdier er normale ville jeg ikke bekymret meg for de andre.
Takk for svar. Får følge nøye med karet, er livredd for å miste flere. Men smitter det, er det vanskelig å se uansett. Fisken ble plutselig dårlig, og døde etter 10 minutter.
Kanskje den reagerte på gradeforskjell fra vannbyttet...?
Vet ikke, bare forslag. Spørs jo når du tok vannbyttet.
Nei, det tror jeg ikke, temperaturen i karet synker ikke så alt for mye, og kampfisk reagerer ikke så veldig på det. Hvis det var noe galt med mitt kar, tror jeg heller det var eikebladene jeg hadde putta oppi, men de har jeg tatt ut nå.
Slik skjer bare noen ganger når man driver med levende "vesen".
De aller fleste fiskene som dør finner vi ikke noen årsak til hvorfor det hender.
Ikke noen grunn til bekymring så lenge alle verdier er fine.
Noen fisker blit så stresset etter flytting at de bare tar kvelden/dør-synd men sant.
Syk discus
Ken Myrseth
Slik skjer bare noen ganger når man driver med levende "vesen". De aller fleste fiskene som dør finner vi ikke noen årsak til hvorfor det hender. Ikke noen grunn til bekymring så lenge alle verdier er fine. Noen fisker blit så stresset etter flytting at de bare tar kvelden/dør-synd men sant.

Ser du har bilde av discus ken. Har du discus?
Jeg har en som har fått store flekker bak øyet og finnene begyner å bli tafsette?
Vet du hva dette kan vere og hva kan jeg gjøre for å prøve å berge fisken?
Dette skjedde jo bare over en natt.. Skjønner ingen ting???????????
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap