Dag 1. temperaturmålerene, hvem kan jeg stole på? (hvitprikk)

Hei.

I går gikk jeg til innkjøp av en 300W varmekolbe, pluss den jeg har fra før på 200W, og fikk endelig starta varmekuren på fiskene mine mot hvitprikk.

Utrolig nok ser alle ut til å være i veldig god form, og ser ut til å tåle varmen bra. Jeg har tre temperaturmålere, en som viser 33,2 , en som viser 33,0 og en som viser 34 - hvem skal jeg stole på?

Er det farlig hvis temperaturen overstiger 32 grader, og hvor mye kan den overstige før det blir farlig? Jeg vet jo ikke 100% sikkert om temperaturen er 32-34 grader. Jeg regner med det går bra hvis fisken ser bra ut, de svømmer rundt som aldri før. MEN - det jeg er redd for, er at målerne skal vise feil, og at det er akkurat slik varme pafasittene elsker, og at drittparasittene klarer å formere seg i en helsikes fart!

Forresten, hvor lang tid tar det før at prikkene begynner å falle av fisken? Jeg klarer ikke se noen forskjell fra i går, så det må vel ta en stund før prikkene gjør det, hvor lang tid?

Har også hørt at man ikke skal mate fiskene i perioden man har varmekur på de, stemmer dette? Når skal man mate, hvor ofte? Skal man mate i det hele tatt?

Håper noen kommer med svar, er utrolig interessert i å få slutt på denne parasitten
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap