Syk scalare, svarte prikker?
Postet 01.12.09 kl 18:30
Svarte prikker
Hei du. ser det er lengesiden denne tråden er blit lagt ut. jeg har også fått noen få svarte prikker på den ene scalaren min. den står oppunder vannflaten i lodrett stilling. i nærheten av vannpumpen (Filterett). jeg behandler dette med furamor-p. er det noen andre som kan komme med info om dette. Min scalare har røde gjeller å spiser ikke. HJELP
Postet 13.01.13 kl 14:42
Postet 13.01.13 kl 17:12
Postet 13.01.13 kl 19:33
Svarte prikker å puster tungt
Ja. jeg har sjekket vann verdiene(Nitrit og Ph) er Normale. Jeg har begynt med behandling med fura mor-p. den er hoven rundt mage buk.
Postet 13.01.13 kl 20:09
Postet 13.01.13 kl 20:13
Endret: 13.01.13 kl 20:18
Postet 20.01.13 kl 22:50
Fikk ikke noe svar på om noen av fiskene ble satt inn rett før dette angrepet ?
Er flere fisker syke, eller var det bare denne scalaren ? Lurte litt på om det kunne være black spot, som er en parasitt-sykdom med larver som graver seg inn under huden.
Furamor er et medikament (eller rettere sagt, flere) som sannsynligvis også vil ha negativ effekt på filterbakteriene. Så det kan lønne seg å sjekke vannkvaliteten etter bruk av Furamor.
Er flere fisker syke, eller var det bare denne scalaren ? Lurte litt på om det kunne være black spot, som er en parasitt-sykdom med larver som graver seg inn under huden.
Furamor er et medikament (eller rettere sagt, flere) som sannsynligvis også vil ha negativ effekt på filterbakteriene. Så det kan lønne seg å sjekke vannkvaliteten etter bruk av Furamor.
Postet 20.01.13 kl 23:59
Scalare
Det har død noen sicelider å tetra for meg. det har kun hvert en fisk av gangen. men ikke samtidig. det har godt en god tid mellom hver gang det har død en fisk hos meg. men den siceliden som jeg satte in sist døde før scalaren. jeg har fått hvite dette av noen butikker sier at scalarer dør meget skjelden. dette har hvert en scalare som har blit dårlig å ikke blit syk eller smittet av andre fisker
Postet 23.01.13 kl 10:21