Er kampfisken min syk, eller er det noe naturlig som skjer?

Kampfisken min har plutselig mistet fargen på ryggfinnen sin... Eller, ikke sånn plutselig over natten, men på ganske kort tid.

Som bildet viser, så er han mørk blå/svart, med en del rødt i finnene. Ryggfinnen har vært helt mørk, men er nå blek, nesten rosa.

Pga rosafargen i den, så er jeg innom tanken på om ha rett og slett forandrer farge, men jeg finner ikke det helt logisk heller.

Til opplysning så er han alene i karet, så det er ingen som plager han. Han har heller ikke andre tegn som tyder på sykdom. Spiser godt og er i fin form virker det som.

Noen som har peiling?
Ja, det var de bildene da...

Legger ved et av hvordan han så ut før også.
Hei. Jeg har ikke peiling, men håper noen kommer med forslag på hva det kan være for dette var jo litt interessant. Var jo en del forskjell på de bildene. Har du hatt han lenge? Er han gammel? Eneste jeg kan gjette på er om han har vokst eller om det evt kan være sykdom/ skade. Var litt vanskelig å se men er finnene blitt mere flisete eller er det en crown tail?
Får ihvertfall frem posten din igjen, så får vi håpe noen har meninger om dette.
Det er en crown tail ja, og så vidt jeg kan se, så er finnene slik de alltid har vært.

Vi har hatt denne i 2-3 mnd, og det er nå i den siste tiden at dette har oppstått. Jeg ser nå at det også har begynt å komme på halefinnene. Ikke mye ennå, men det tyder jo på at dette er noe som sprer seg/utvikler seg.

Jeg nevnte dette på en dyrebutikk i går, og fikk da høre at de faktisk kan skifte farge,men noe videre svar fikk jeg ikke på dette, da damen var svært opptatt av å prakke på meg tre pakker med ymse tilsettingsmidler som jeg MÅTTE ha i karet.

Jeg spurte om dette var noe som kampfisken krevde, men fikk da til svar at dette var noe jeg MÅTTE ha i alle kar, for å i det hele tatt få fiskene til å overleve.
Da gikk jeg.
Googlet litt i går kveld og leste også at kampisker kan skifte farge. Det er mange ting som kan gjøre det. Stress, trivsel, helse, vannkvalitet og alder f.eks. Fór kan også spille en rolle. Du kan jo google litt og se hva du finner. Jeg søkte på betta change colour .
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap