Trenger hjelp fort :(

har en platy som virker syk. den er mager og ligger nesten hele tiden på bakken, men når jeg mater den blir den helt vill, men den bare spytter det ut igjen og den har litt knekk på ryggen. noen som aner hva det kan være?
Regner med at det er ei hoe, og da kan det kun gå 2 veier, og den beste er avlivning. Levendefødende fisk har lett for å få dette hos hofisk og noen ganger kan det rette seg, men jeg tar livet av døm. Beklager men slik er det.

Mvh Per
jaja det var synd, men åssen skal jeg avlive den?
counterkris
jaja det var synd, men åssen skal jeg avlive den?

Ta en skarp kniv og kapp av hodet. den døde fisken legger du i søpla (ikke skyll ned i do).
blondviking
Regner med at det er ei hoe, og da kan det kun gå 2 veier, og den beste er avlivning. Levendefødende fisk har lett for å få dette hos hofisk og noen ganger kan det rette seg, men jeg tar livet av døm. Beklager men slik er det. Mvh Per

Hvilken sykdom/tilstand er det fisken har?

FredG: hvorfor ikke skylle ned i toalettet? Er vel ikke værre enn alt akvarievannet man slipper ut i kloakknettet?
Avlivet fisk må ikke skylles ned i toalettet da dette gir fare for smittespredning, men skal graves ned eller kastes i avfallet.
Mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap