Kjøpte igår, 28.12.09 2 stk siamesisk algespiser, samt 2 stk kinesisk algespiser hos Akvariemegasinet. Rutinen for å ha oppi fisk i karet gikk etter planen, med da utjevning av temperatur og etterfylte en kopp med vann fra karet hvert 5 min. PH var da utjevnet til den verdien på vannet i karet = 7,4
No2 = 0.0 ifølge RED SEA dråpetesten.
Jeg har idag 2 scalarer, 3 praktbotia, 2 gibbiceps, 7 rosentetra,og en kileflekkrasbora. Dette pluss de 4 nye medlemmene. Jeg har for tiden en 110 L Juwel med innvendig fluval 4 pumpe, og jæger varmekolbe.
Temp ligger på mellom 26 og 27 grader.
Etter å ha sluppet dem oppi, så merket jeg at fiskene trakk seg litt unna de andre, men det gikk ikke lang tid før alle svømte sammen. Den ene siamesiske algespiseren har en liten ujevn flekk langs den sorte stripen som går langs kroppen. Jeg tenkte ikke mer over dette akkurat da, men jeg syns det var litt rart at den lå mye rolig under den ene planten jeg har. Dette var kl 1300 på dagen.
Da jeg kom hjem igjen på kvelden rundt 2230, så fant jeg ikke den ene som var litt rar, og etter mye titting, fant jeg den liggende på siden under rota jeg har i karet. Da pustet den ganske fort og hadde noen rykninger. Jeg bestemte meg da for å følge litt mer med på den før jeg da gjorde meg opp en mening om hva som bør gjøres, og under 3 min etterpå, sluttet den å puste. Den fikk noen rykninger da jeg fisket den opp, og var livløs da den kom opp av vannet.
Er det noen andre som har opplevd dette?