Syk ancistrus

Kjøpte 2 Ancistrus for ca 1 mnd siden? Samme dyrebutikk, men de gikk i forskjellige kar.

Fra dag 1 har jeg ikke fått i dem mat. Jeg har foret både med lyset på og av. Jeg har prøvd malle-tabletter, squash, agurk, mygglarver, erter, spinat. Det er også litt algevekst i karet. De har holdt seg i skjul og i ro. Den ene var aldri på grusen engang, kun på glasset, før jeg til sist fant ham død i ei hule for ei uke siden.

Den andre har levd i skjul. Kun observert ham på glasset nå og da. De siste 5-6 dagene har han kun vært utenfor hula 2 ganger. Han er avmagret og later til å ha rykninger i kroppen. Han beveger seg da blindt? Støter han på hindring så står han der og støter og støter mot den hindringen. F.eks en plante eller et hjørne i akvariet.
Ristet ham ut av hula si etter 3 døgnet inni den . Da hadde han stått inni tuten på ei av disse oransje krukkene og støtt og støtt mot den. Trodde han satt fast eller kansje ikke kom seg ut på egen hånd. Derfor tvang jeg ham til sist ut, i håp om at han da skulle ta til seg litt for.Men først to han og stanget mot ei rot og en plante, og nå har han kommet seg inn i et hjørne av akvariet der han står og butter mot glasset . Han har stått slik nå i minst 40 min.

Hudfarven hans har siste dagene fått en svak-svak rosa farve. Men han har vært "rar" før han fikk den farven. Ellers er bevegelsene hans fortsatt sterke. Han ligger ikke og flyter stille eller noe.

Er det noe og gjøre for denne karen eller burde jeg vurdere å bare la ham slippe mer?
Legger ved en video. Beklager kvaliteten, men ikke lett å filme bra, når fisken gjemmer seg Her har han i det minste festet seg til glasset, men dere kan se disse regelmessige "rykningene"??Slik står han faktisk fortsatt.......nå mens jeg skriver dette.

Det er kveld, og han står fortsatt på samme sted som før i dag
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap