Noen som kan obdusere fisk i østfold?

Jeg hadde en Denison barbe med en kul under den ene gjellen. Fisken har hatt denne kulen i 3 måneder. Så ikke noe endring på kulen, men fisken var tydelig tynnere enn resten av stimen, og noe kortene ( dvs dårligere vekst).

I dag prøvde jeg å behandle denne fisken med Furanol, "intensivkuren" med 1 tablett i en liter vann i en halv time. Hevelser og avmagring er symtoner på bakteriell infeksjon iflg pakningsvedlegget på Furanol esken.

Fisken tålte kuren bra, men desverre greidde jeg å sette fisken i FEIL bøtte etter behandling, og fisken døde av stress/sjokk av å havne i en bøtte med vesentlig varmere vann... sånn går det når man prøver å gjøre flere ting på en gang.

Men uansprett... tenkte at det ville være interessant å finne ut hva som feilte denne fisken, og lurer på om det er noen i Østfoldområdet som har erfaring med å obdusere fisk for å finne ut hva som var galt. Evt. noen glade amatører som liker "gørr" og som har gjort dette før og vet hva man skal se etter.

Fisken går nå i frysern, og er logget på igjen torsdag tidligst kl 18, og håper at noen kan hjelpe meg med obduksjon av fisk :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap