Dag 3-oodinol beh. første dødsfall. hjelp.
Postet 17.02.10 kl 10:24
Postet 17.02.10 kl 10:59
Postet 17.02.10 kl 12:18
Endret: 17.02.10 kl 12:21
Ildhalehei artemia det høres ut som endetarsorm,det er noe dritt. det er en parasitt som setter i tarmen på fisken.å fisken får ofte en knekk i ryggen når den er hart angrepet.
Det er så merkelig, for symptomene stemmer, bortsett fra at jeg til nå ikke har observert noe makk som har hengt ut av noen av fiskene. Men det skal sies at Danioene er noe vanskelig å observere da de ikke akkurat er så mye i ro:P
De andre fiskene later ikke til å ha samme symptomer. De er tvert i mot runde (damene i alle fall), fin i ryggen, men har fått et matt skinn på kroppen, har klødd seg noe og stresset forferdelig opp og ned langs glasset.
Håper uansett at medisinkuren de får nå, tar det meste av slik "dritt". Den inneholder Kobbersulfat.
Postet 17.02.10 kl 12:24
ok, tilførte tredje og siste medisindose nå for 20 min siden. Og nå svømmer 3 av guppyene i en klynge i det ene hjørnet bak pumpa og prøver å puste luft fra overflata, mens den siste guppyen svømmer Opp-Ned (hodet ned, halen opp)!!!!!!!. "smaker" medisinen virkelig så jævlig eller burde jeg foreta et krise-vannbytte selv om det vanner ut medisineringa? Luftpumpa står og freser bare bra, så skjønner ikke at det skulle være mangel på oksygen. Siste vannbytte var for 3 dager siden.
Postet 17.02.10 kl 12:40
Postet 17.02.10 kl 13:43
Postet 17.02.10 kl 16:35
julnil[QUOTE=Artemia]Valgte å ta en titt inni. Det første som slo meg som merkelig var [B]fraværet av innvoller[/B] i fisken. Det eneste organet jeg kunne se, med det blotte øye i alle fall, var ei gjennomsiktig løs blære? Cyste??Med en brun strek i bunnen.
Teit spm, men hva manglet?
Jeg kunne ikke finne innvoller og slikt som jeg vanligvis finner i vanlig fisk. Nå er dette første gang jeg obduserer en akvariefisk, men det slo meg at buken virket tom? Det eneste jeg kunne skrape ut fra buken var den blæra.
Postet 17.02.10 kl 16:42
Postet 17.02.10 kl 19:47