Sopp hos l-maller

Jeg frykter at ene L201'en vår kan ha fått sopp. :S

Men jeg er ikke sikker da jeg ikke har sett sopp hos maller før. Desverre får jeg ikke til å ta bilde av den da den ligger vanskelig til mellom en del steiner.

Den har lysegråe prikker over hele kroppen, ikke små prikker som ved hvitprikk, men litt større felter, på ca 2mm.

Det ser ut som om de hvite prikkene den i utgangspunktet har på kroppen har blitt "uregelmessige" på en måte.

Legger også merke til at den er veldig hvit på magen, men det skal den vel være?

Den oppfører seg ellers normalt, og prøver å skjule seg når jeg setter lyset på den. Ser derimot ikke at de er noe særlig fremme og spiser, men nå har vi jo bare hatt de i 3 dager.

Har også en kvartett med A.Agassizii i karret, kan det være at mallen har sloss med/blitt bitt av agassizii far??
Det er bare flekkene.
hvis du ser på bildet av en l201 så er prikkene en del av "mønsteret"...
Philip Lauritzen
hvis du ser på bildet av en l201 så er prikkene en del av "mønsteret"...

Hei.
Jeg tror nok vedkommende er klar over dette.
Jeg er nok så absolutt klar over at L201 har prikker ja! *ler*

Det har heldigvis ordnet seg med denne fisken!

Virker som at det var bittmerker den hadde fått, har konferert litt med selgeren av fisken, og vi har kommet frem til at det antagelig har vært en kamp om revir på gang.

Nå er fisken frisk og fin! De ekstra merkene, i _tillegg_ til prikkene den naturlig har, er borte!

For sikkerhets skyld byttet vi en del vann i perioden fisken hadde merkene, og jeg tror nok dette kan ha hjulpet på at den ikke utviklet sykdom i sårene, noe jeg har skjønt at kan skje.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders K
Reklame for plussmedlemskap