Jeg har et 100l akvarie som inneholder to voksne hunnplaty, ca 7 babyplatyer og et palettciklidepar med noen dager gammelt yngel. Etter at jeg var borte i to dager så jeg, da jeg kom tilbake, at den ene voksne platyen har mistet mye av finne sine, spesielt ryggfinnen og halefinnen. Det har også kommet en del "mugg" på halefinnen og noen andre deler av kroppen dens i løpet av den siste natta. I dag har jeg også sett at Paletthannen min begynner å bli syk. Den prøver å gjemme seg hele tida og hjelper ikke til med yngelpleien lenger. La også merke til at to av de små palettyngelene lå for seg selv og pustet tungt. De så veldig disorienterte ut og virker som om at de ikke klarte annet enn å svømme nedover? Jeg har byttet ca 25% vann de to siste dagene nå, og prøvde å salte litt igår natt. Er det noen som vet hva slags sykdom det er de kan ha fått? Eventuelt hva slags medisin som trengs? Har prøvd å få tak i eSHa 2000, siden jeg tror det er finneråte, men ingen butikker som hadde det i nærheten av meg.
Takk for all hjelp