Forstoppet sugemalle? hva skjer??
Hei,
Jeg har en sugemalle, vet ikke L nr, men en helt vanlig en.
Den har i det siste fått veldig stor mage, har vært sånn og blitt verre i løpet av de siste to ukene.
Fisken har jeg hatt i to år, den er i ett 350 l akvarium, sammen med en malle til, ett sjokoladeciklide par og en gohstfish, de lever alle fredelig sammen.
Jeg skiftet til biltema sand og omøblerte i akvariet for ca ett halvt år siden, og bytter jevnlig vann, sist for en uke siden da luket jeg også godt i karet.
Alle fiskene virker helt friske og selv er mallen uberørt av (som jeg ser det) av at det virker som den er forstoppet.
Den svømmer rundt og spiser som før.
Jeg har aldri målt vannverdier.
Legger ved de beste bildene jeg fikk tatt med mobilen.
Hva skal jeg gjøre??
Ta den i ett eget kar litt, prøve å klemme?? Vil nødig gjøre det hvis det medfører smerte!
Den er også blitt veldig tynn under hodet!
HJELP!!
Glemte å si at jeg også har sandsnegler.
Er litt alger på glasset der den hang da jeg tok bilder, for ciklidene hadde eggene sine der og ville ikke stresse dem for mye.
Alle fiskene har vært de samme i to år!
Jeg har en sugemalle, vet ikke L nr, men en helt vanlig en.
Den har i det siste fått veldig stor mage, har vært sånn og blitt verre i løpet av de siste to ukene.
Fisken har jeg hatt i to år, den er i ett 350 l akvarium, sammen med en malle til, ett sjokoladeciklide par og en gohstfish, de lever alle fredelig sammen.
Jeg skiftet til biltema sand og omøblerte i akvariet for ca ett halvt år siden, og bytter jevnlig vann, sist for en uke siden da luket jeg også godt i karet.
Alle fiskene virker helt friske og selv er mallen uberørt av (som jeg ser det) av at det virker som den er forstoppet.
Den svømmer rundt og spiser som før.
Jeg har aldri målt vannverdier.
Legger ved de beste bildene jeg fikk tatt med mobilen.
Hva skal jeg gjøre??
Ta den i ett eget kar litt, prøve å klemme?? Vil nødig gjøre det hvis det medfører smerte!
Den er også blitt veldig tynn under hodet!
HJELP!!
Glemte å si at jeg også har sandsnegler.
Er litt alger på glasset der den hang da jeg tok bilder, for ciklidene hadde eggene sine der og ville ikke stresse dem for mye.
Alle fiskene har vært de samme i to år!
Postet 02.03.10 kl 12:06
Endret: 02.03.10 kl 12:10
Postet 02.03.10 kl 12:40
Postet 02.03.10 kl 12:46
Postet 02.03.10 kl 12:59
Jeg har flere trerøtter i karet.
Jeg forer siklidene med for som bare de spiser i overflaten, også litt mygglarver.
Men de beiter jo mye på plantene og før jeg luket nå var det ganske tettvokst i ett hjørne,
skal prøve magnesiumsulfat, kjøper jeg det i dyrebutikken, eller apotek?
Skal jeg fjerne fisken fra det karet? Eller spiller det ingen rolle for de andre fiskene?
Jeg forer siklidene med for som bare de spiser i overflaten, også litt mygglarver.
Men de beiter jo mye på plantene og før jeg luket nå var det ganske tettvokst i ett hjørne,
skal prøve magnesiumsulfat, kjøper jeg det i dyrebutikken, eller apotek?
Skal jeg fjerne fisken fra det karet? Eller spiller det ingen rolle for de andre fiskene?
Postet 02.03.10 kl 13:27
Endret: 02.03.10 kl 13:32
Postet 02.03.10 kl 13:57
Postet 02.03.10 kl 19:45