Hvit flekk på hodet til betta sp. palangkaraya

Jeg har noen Betta sp. palangkaraya, der den ene har fått en stor, hvit flekk på hode-nakkeregionen, ca 0,5x0,5 cm. Flekken ser ut som en skade av noe slag, men ut i fra det jeg har sett på disse fiskene sloss de ikke, og de går sammen med kirsebærreker. Karet inneholder kun grus, planter, løv, filter og kokosnøtthuler, så jeg tror ikke det er noe den kan ha skadet seg på der heller.
Ingen fisker eller reker har endret atferd, og alle spiser som de gjør.

Vannkvaliteten er bra, ikke målbar nitritt, dvs under 0,01 på JBL´s dråpetest. Jeg bytter ca 1/6 dels vann en gang i uken, samt etterfyller av vann som kondenserer jevnlig. Temperaturen er 25 grader. Jeg får ikke målt flere vannverdier, for jeg har rotet vekk testsettene..

Jeg vil ikke se bort i fra at det kan være en skade av noe slag, men jeg vet ikke hva det kan komme av, så dersom noen har en ide på hva det eventuelt kan være, vil jeg gjerne ha tips!

Av nye ting i karet har jeg plantet en hornblad som jeg fikk "brukt", så det er ingen algegifter eller noe sånt i den. Jeg har også lagt ned noe eikeløv, men ingen fisker i de tre andre karene som har fått løv fra samme porsjon har fått noen symptomer av noe slag.

Så, jeg lurer på om noen har peiling på hva det kan være, og hva jeg kan gjøre med det? Får desverre ikke tatt noe bilde, men flekken ser ut som om fisken har skrapa av seg skjel, og området er hvitt.
Åi så pussig. Min betta har akkurat det samme. En hvit flekk på hodet der det ser ut som at noen skjell er skrapt bort. Oppdaget det i går. Jeg tror nok at det er en skade etter en slosskamp, selv om jeg aldri har sett han sloss. Skjønner ikke hva det ellers skulle være?!
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap