6 rosentetra er hardt angrepet av hvite prikker. Jeg har lest artikkelen hvor det står om varmekur, medisin o.s.v. Medisinen (anti-spot, easy life) er brukt i ca 1 uke nå, men den har ingen effekt! Så i dag døde den første rosentetraen Står at fisken jeg har i akvariet ikke tåler så høy varme som 32 C, men jeg har veldig lyst til å prøve varmekuren! Kan noen si meg om det absolutt ikke er lurt med følgene fisk i akvariet:
2 sugemaller (svart og albino)
5 rosentetra
5 kuliiål
2 Dvergurami
De synlige prikkene kom for ca en uke siden. FOr 8 dager siden kom kuliiålen og dverguramien i akvariet, sammen med 3 rosentetra til. Ingen andre enn rosentetraen har hvite prikker. De 3 første rosentetraene kom for 6-7uker siden og de virket helt friske. Nå puster de raskt og intenst Holder seg mye på en plass i midten av karet bak en rot. Svømmer ikke rundt som de har gjort frem til sykdommen.
Akvariet er ca 2 mnd gammelt. Resum dm-800 med innebygd filter. Skiftet halve filteret en gang for vel 2 uker siden. Skifter vannet hyppig nå.(2-3 ganger i uka, opptil 50% av vannet. Slamsugd x 2 denne uka.) Nå ca 0,25 i nitritt og 7,2 i PH. Temp 25C.
De andre fiskene virker normale (puster normalt, spiser, jobber og koser seg).
Nå vet jeg ikke helt mine arme råd..