Slørhale med luft i magen..?

Lurer på om det kan være noe galt med svømmeblæra på en av mine slørhaler. Den ser ut til å flyte opp mot overflaten ofte, og kjemper hardt for å komme seg nedover, men stort sett forgjeves..

Fiskene får både flytende flakfor og tabletter som synker, og glupsk som slørhalen er spiser den det meste av begge deler (vet at de helst ikke skal ha flakfor).

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe fisken (annet enn å kutte ut flakfor?), eller er det allerede for sent?
Luft i magen har ingen ting med svømmeblæra å gjøre.
Om problemet er luft i magen kan du fôre med forvellede erter, eller bare kutte ut flytende fôr. Så vil dette gå over selv.

Er det problemer med svømmeblæren, som ikke er så vanlig, så er det lite å gjøre.
Takk for svar. Vet som sagt ikke om det kan være svømmeblæren det er noe galt med, regner med den skulle vel svømt litt dårligere og evt. litt mer opp/ned om det hadde vært svømmeblæra?

Slørhalen min ligger ofte og "dupper" i overflaten, men er ellers ganske aktiv, men har tydelige problemer med å komme seg ned mot bunnen (unntatt når det serveres mat som nå kun er tabletter..)

Men det ser ikke ut til at den har det vondt på noen andre måter..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap