Scalare legger seg ned. er den syk?

En av Scalarene mine oppfører seg merkelig. Det begynte med at den gjemte seg og ble sky for de 2 andre Scalarene. Den er ikke sky for mennesker og kommer frem når den får mat.
Nå legger den seg på bunnen og helst gjemmer seg bort under noen planter. Det har vart i ett par måneder. Jeg har hørt at Scalarer kan lage "hakkekylling" av en i samme art. Kan det ha noen sammenheng?

Jeg har sjekket om fisken har noen synlige skader eller feil, men kan ikke finne noe.
Er det noen som har noen erfaring her eller vet hva det kan være?

Se video: http://www.youtube.com/watch?v=7rXvFxQJ7Hg
det kan høres ut som den blir mobbet av andre ja.. lagt seg ned for å dø som det heter. Vet ikke om det begrepet gjelde fisk men. Var en scalare som plutselig var død hos meg her og, uten at det hadde vært noe synlig galt med den.

Vannverdier? Vannbytterutiner? andre fisker i karet?

det ser ikke ut som du har den der så veldig mye lenger nei
Ph =6,5
Nitritt =0

Bytter 1/3 vann fast hver 14. dag når alt er normalt. Øker hyppigheten når noen av verdiene er unormale. er forsiktig med foringen.

Av fisk har jeg 4 gule Gurami, 4 ancistrus, 2 1/2 Scalare, 4 orange (husker ikke ikke navnet i farten), 4 moskitotetra, 10 sebrafisk i ett 180 l kar.
Den skalaren på videoen ser utrolig stressa ut. Jeg ville satt den i isolat for å se om den roet seg litt. Jeg kan ikke tro at den kan overleve særlig lenge i den tilstanden der.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap