Hva er dette?

Har en Sturisoma aureum som har fått dette hvite på kroppen,spesielt mellom hvert ledd.
Se bilde
Håper noen vet hva dette er,og eventuelt hva som kan gjøres.Fisken trives ikke,detr er sikkert

[External Image]
Håper noen er våkne så sent og kan hjelpe..
Kan det være columnaris? Se på JBL online hspital.
Synes uansett det ser ut som en bakteriell infeksjon...
Takker for link til sykdomsbase.
Det var mye sykdom i den linken du sendte meg,men klarer ikke å finne likheten på bildene.Sikkert fordi det stort sett er av annen fisk.
Jeg så ett som jeg syntes lignet på bildet ditt. Det var ett av bildene nesten helt nederst på siden. En Platy tror jeg det var bilde av.

Det er vanskelig/umulig å sette diagnoser utifra bilder. Synes, som jeg sa i innlegget over, at det ser ut som en bakteriell infeksjon av noe slag. Columnaris er jo bare en av mange bakterielle infeksjoner, og jeg tror columnaris pleier å holde seg mest i munnregionen, men det at det hvite ligger litt mellom hvert ledd, som du sier, fikk meg til å tenke på C.
Tok sjansen på at du hadde rett ,når du sendte meg linken og heldigvis hadde jeg furanol her(som det blir anbefalt ).Tilsatte dette i vannet,og krysser fingrene for at det hjelper og at det er en bedring i morgen tidlig.

Får håpe det hjelper, da. *krysser fingrene* Det er som sagt ofte veldig vanskelig å vite eksakt hva det er... Gi beskjed om hvordan det går med fisken fremover.
Jippi,hopper av glede her nå
Sjekket fiskene nå,og utslettet var borte og de hang på veggen begge to med klare øyne.
Var redd for utslaget,dette kunne gått begge veier.

Tusen,tusen takk for hjelp :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap